Sosiale medier og nettverk
Sosiale medier har blitt en integrert og naturlig del av hverdagen vår. Dette kurset gir deg kunnskapen til å planlegge, måle og bruke ulike plattformer effektivt og målrettet for å oppnå ønsket effekt.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 12 825 kr
- Bergen, Stavanger, Nettstudier
- Se timeplan
Hvorfor Sosiale medier og nettverk?
Facebook, Youtube, Twitter og Instagram. Mediemarkedet og kommunikasjonsmarkedet er i stor endring. Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Dette byr på muligheter og utfordringer for alle som har et bevisst forhold til eget omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Det er derfor viktig å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.
Sosiale medier blir stadig spådd en viktigere rolle i demokratiet og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier.
Emneoversikt
- Datasamfunnet og sosiale mediers rolle i virksomheters forretningsdrift
- Hvilken rolle sosiale medier har i samfunnet
- Sosiale medieplattformer, fellestrekk, særtrekk og egenskaper
- Sosiale medier i markedskommunikasjonsmiksen
- Innholdsmarkedsføring og innholdsproduksjon
- Sosiale medier i næringslivet; etiske og juridiske dilemmaer
Praktisk informasjon
-
Dette kurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset inngår i vår valgkursportefølje. Ta kontakt for mer informasjon om hvilke grader dette kan inngå i.
Nettstudier: Kurset gjennomføres som en kombinasjon av webinarer, temabaserte videoer og andre relevante læringsaktiviteter. Vi anbefaler å forberede deg til webinarer for best mulig faglig utbytte (min 60-90 minutter). Total arbeidsmengde for et kurs à 7,5 studiepoeng er ca 200 timer.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
Les mer om opptakskravene for dette kurset.
-
Det stilles ingen krav til forkunnskaper ut over opptakskravene.
-
Kurset avsluttes med en én ukes fagoppgave som løses individuelt eller i grupper på inntil tre studenter.
-
Undervisningsspråket er på norsk. Engelskspråkelige gjesteforelesere kan forekomme.
Pensumlitteratur på engelsk forekommer.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Fakturering: Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester. Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
Se Priser ved Handelshøyskolen BI for fullstendig oversikt.Finansiering: Studiekontrakten inngås med deg og ikke din arbeidsgiver selv om arbeidsgiver betaler for studiet. Studiet er godkjent for tildeling av støtte fra Statens lånekasse for utdanning etter reglene for høyere og annen utdanning.
-
- Cecilie Staude, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.
Praktisk informasjon
Nettstudier: høst 2022
Studiestart nettstudier: Mandag 22. august (felles åpning av alle digitale klasserom på itslearning).
Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.
Søknadsfrist: Opptak gjennomføres frem til studiestart 22. august. Det anbefales å søke senest en uke før studiestart. Søknader etter studiestart vurderes individuelt.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 12 825 kr
- Bergen, Stavanger, Nettstudier