Sosiale medier og nettverk
Sosiale medier har blitt en integrert og naturlig del av hverdagen vår. Dette kurset gir deg kunnskapen til å planlegge, måle og bruke ulike plattformer effektivt og målrettet for å oppnå ønsket effekt.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 13 650 kr
- Bergen, Nettstudier
- Se timeplan
Hvorfor Sosiale medier og nettverk?
Facebook, Youtube, Twitter og Instagram. Mediemarkedet og kommunikasjonsmarkedet er i stor endring. Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Dette byr på muligheter og utfordringer for alle som har et bevisst forhold til eget omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Det er derfor viktig å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.
Sosiale medier blir stadig spådd en viktigere rolle i demokratiet og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier.
Emneoversikt
- Datasamfunnet og sosiale mediers rolle i virksomheters forretningsdrift
- Hvilken rolle sosiale medier har i samfunnet
- Sosiale medieplattformer, fellestrekk, særtrekk og egenskaper
- Sosiale medier i markedskommunikasjonsmiksen
- Innholdsmarkedsføring og innholdsproduksjon
- Sosiale medier i næringslivet; etiske og juridiske dilemmaer
Praktisk informasjon
-
Dette høyskolekurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset inngår i vår valgkursportefølje. Ta kontakt for mer informasjon om hvilke grader dette kan inngå i.
Nettstudier: Kurset gjennomføres som en kombinasjon av webinarer, temabaserte videoer og andre relevante læringsaktiviteter. Vi anbefaler å forberede deg til webinarer for best mulig faglig utbytte (min 60-90 minutter). Total arbeidsmengde for et kurs à 7,5 studiepoeng er ca 200 timer.
Webinarer kjøres mellom kl. 17.00 - 21.00 fra mandag til torsdag.
Merk at tidspunkt/dager kan avvike. -
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
-
Det stilles ingen krav til forkunnskaper ut over opptakskravene.
-
Kurset avsluttes med en én ukes fagoppgave som løses individuelt eller i grupper på inntil tre studenter.
-
Undervisningsspråket er på norsk. Engelskspråkelige gjesteforelesere kan forekomme.
Pensumlitteratur på engelsk forekommer.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Fakturering: Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester. Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
Les mer om finansiering her. -
- Cecilie Staude, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.
Praktisk informasjon
Gjennomføring Bergen: vår 2024
Nettstudier: vår 2024
Studiestart nettstudier: mandag 15. januar.
Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 13 650 kr
- Bergen, Nettstudier