Nina Rones, MSc, Lektor i markedsføring ved Handelshøyskolen BI, forteller om veien til akademia. Nina underviser i forbrukeradferd og brenner for hvordan hun kan engasjere dagens unge studenter og skape et godt læringsmiljø.

KORT BIOGRAFI

Nina Ronæs er høyskolelektor ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI. Foruten å undervise i ulike markedsføringsfag, har hun flere nasjonale fagansvar som hun utvikler. Hennes interesse for pedagogikk er stor, og mye ressurser går til utvikling av gode undervisningsteknikker, og da særlig tilrettelagt for store klasser. Nina har fått flere priser for sin innsats i forelesningssalen. Den siste prisen var "Utviklingsprisen 2011" som hun fikk for sitt fremragende pedagogiske utviklingsarbeid. I hennes blogg, http://ninaronas.wordpress.com/, skriver hun om sine pedagogiske drypp og deler erfaringer.

Sommeren 2010, deltok Nina på kurset "the Global Colloquium on Participant-Centered Learning" på Harvard Business School i Boston. Kurset omhandlet case-teaching-metoden.

Utover å forelese bachelorstudenter, holder hun også bedriftsinterne kurs.

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på