Professor Anders Dysvik gir fasiten på hvordan man får motiverte medarbeidere og fornøyde kunder.

Ansatte som synes jobben er gøy, presterer bedre enn de som lokkes av bonuser og provisjon. Det fører også til mer fornøyde kunder, viser en ny studie.

Årets kundetilfredshetspris (#NKB14) ble presentert 29/4 på BI i regi av institutt for markedsføring. 

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som hvert år måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Kundene får muligheten til å si hva de mener om bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Fakta om årets undersøkelse:

  • Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer ved BI spurt 7160 forbrukere om hvor fornøyd de er med bedrifter de er aktive kunder hos. Undersøkelsen omfatter til sammen 180 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi, og gir svar på hvor dyktige de er til å tilfredsstille sine kunder.
  • Personene som er intervjuet kan vurdere inntil 4 bedrifter, men maksimalt én bedrift innenfor hver av de over 30 bransjene som Norsk Kundebarometer omfatter. Norsk Kundebarometers 2014-måling baserer seg på til sammen 19003 kundevurderinger på forbrukermarkedet. Intervjuene ble gjennomført i perioden januar til april 2014.
  • Fullstendige resultatlister fra Norsk Kundebarometers 2014-undersøkelse blir publisert på nettsidene www.kundebarometer.com 

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på