Møt professor i internasjonal markedsføring, Carl Arthur Solberg, og hør ham fortelle om hvorfor han brenner for norsk næringslivs internasjonale suksess.

Professor Carl Arthur Solberg ved Institutt for markedsføring forteller om sin rolle i akademia og hva han brenne for.

Solberg har sammen med forskerne Geir Gripsrud og Auke Hunneman gjennomført en omfattende kartlegging og analyse av norske bedrifters eksportmønstre og strategier. Rapporten ble lansert på BI 29. august under Lederens Verktøykasse.

Video fra denne lanseringen kan du se her.

Forskerne kom fram til fem punkter som de mener vil være helt sentrale for norske bedrifter i utlandet. Disse er:

  • Markedsinnsikt
  • Nettverk
  • Kostnadslederskap
  • Posisjonering
  • Eierskap

Rapporten som ble overlevert til Innovasjon Norge, viser at over 50.000 norske bedrifter har vært involvert i eksport i en eller annen form i perioden 2003-2011.

For mer informasjon om Carl Arthur Solberg les her.

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på