Digital tools and technologies in marketing
I dette kurset vil du få en god forståelse av digital markedsføring ved å utforske relevante markedsføringsverktøy og teknologier.
- Engelsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 14 325 kr
- Nettstudier
- Se timeplan
Om kurset
Digitalisering påvirker de fleste bransjer, og digital markedsføring har blitt en essensiell komponent i enhver bedrifts strategi. Markedsførere forventes å raskt kunne sette seg inn nye digitale verktøy og teknologier når de blir relevante for arbeidsoppgavene de skal utføre.
Målet med dette kurset er å skape en forståelse for digital markedsføring ved å utforske relevante verktøy og teknologier, slik som Google Analytics, Google Ads, Meta Business Suite, Salesforce og HubSpot.
Vi vil undersøke hvordan man strategisk kan utnytte digitale verktøy, slik som CRM-software, til å fremme kundeforhold. Kurset vil også gjøre studentene i stand til å evaluere og forbedre digital markedsføring.
Ved slutten av kurset kan studentene forvente å ha en god forståelse av de teknologiene som brukes innen markedsføring. De vil også kunne foreslå hvordan bedriften bør bygge opp sin digitale infrastruktur.
Emneoversikt
- Digital markedsføring
- Databehandling og relasjonsdatabaser i markedsføring
- Web-teknologi og sporing
- Søk og søkemotoroptimalisering
- Algoritmer, maskinlæring og data-drevne beslutninger
- Programmatisk markedsføring og performance marketing
- Inbound markedsføring
Praktisk informasjon
-
Dette høyskolekurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset kan brukes som frie studiepoeng i en Bachelor of Management.
Læringsprosessen vil involvere en kombinasjon av klasseromsundervisning, individuelle og gruppeaktiviteter, diskusjoner, oppgaver og praktiske eksempler fra bransjen.
Det vil bli lagt ut forelesningsvideoer som dekker viktige konsepter som er anbefalt å se før klasseromsundervisning.
De fleste kurs gjennomfører webinarer ukentlig eller annenhver uke, med 1 - 2 timer per webinar. Webinarer gjennomføres normalt i tidsrommet kl. 17.00 - 21.00 på ukedagene mandag til torsdag.
Vær oppmerksom på at tidspunkter og hyppighet kan variere fra kurs til kurs.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
-
Det stilles ingen krav til forkunnskaper ut over opptakskravene.
-
Eksamen i dette kurset er en 8-timers skriftlig innlevering på slutten av semesteret, som teller 100% av karakteren i faget. Oppgaven kan løses individuelt eller i en gruppe på inntil 3 studenter.
-
Undervisningsspråket er på engelsk.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester og gjelder for det aktuelle semesteret.
Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
-
- Roy Willy Elvegård, Høyskolelektor ved Institutt for markedsføring.
- Tuba Yilmaz, Førsteamanuensis ved Institutt for markedsføring.
Timeplan
Nettstudier: høst 2024
Studiestart nettstudier: mandag 19. august.
Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.
- Engelsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 14 325 kr
- Nettstudier