-
Kurs bachelornivå

Digital tools and technologies in marketing

I dette kurset vil du få en god forståelse av digital markedsføring ved å utforske relevante markedsføringsverktøy og teknologier.

Om kurset

Digitalisering påvirker de fleste bransjer, og digital markedsføring har blitt en essensiell komponent i enhver bedrifts strategi. Markedsførere forventes å raskt kunne sette seg inn nye digitale verktøy og teknologier når de blir relevante for arbeidsoppgavene de skal utføre. 

Målet med dette kurset er å skape en forståelse for digital markedsføring ved å utforske relevante verktøy og teknologier, slik som Google Analytics, Google Ads, Meta Business Suite, Salesforce og HubSpot.

Vi vil undersøke hvordan man strategisk kan utnytte digitale verktøy, slik som CRM-software, til å fremme kundeforhold. Kurset vil også gjøre studentene i stand til å evaluere og forbedre digital markedsføring. 

Ved slutten av kurset kan studentene forvente å ha en god forståelse av de teknologiene som brukes innen markedsføring. De vil også kunne foreslå hvordan bedriften bør bygge opp sin digitale infrastruktur. 

Emneoversikt

  • Digital markedsføring
  • Databehandling og relasjonsdatabaser i markedsføring  
  • Web-teknologi og sporing
  • Søk og søkemotoroptimalisering
  • Algoritmer, maskinlæring og data-drevne beslutninger
  • Programmatisk markedsføring og performance marketing
  • Inbound markedsføring

Praktisk informasjon

Timeplan

Nettstudier: høst 2024

Studiestart nettstudier: mandag 19. august.

Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.