Hvordan kan vi lære av feil i organisasjoner? Filosof og førsteamanuensis Øyvind Kvalnes avslører hvordan ledere kan bli «Best på feil».

Lederens Verktøykasse: Best på feil

I årets siste utgave av Lederens verktøykasse holder filosof og førsteamanuensis Øyvind Kvalnes foredraget «Best på feil».

Hvordan kan vi lære av feil i organisasjoner?
Hva skal til for at en glipp eller tabbe på jobb skaper grunnlag for læring?

- Ledere trenger å takle menneskelige feil på en konstruktiv måte, mener Øyvind Kvalnes. Han gir deg konkrete verktøy for å håndtere risiko, både før og etter kritiske hendelser på arbeidsplassen.

I høst har Øyvind Kvalnes gitt ut en bok om feilbarlighet på jobb: «Fallibility at work: Rethinking excellence and error in organizations». Boken bygger på samtaler med ledere og medarbeidere i profesjoner hvor det er ekstra viktig å være best på feil. Kvalnes har samlet på lederes erfaringer med å takle tabber og hvordan de bruker feil til å utvikle egne ferdigheter på jobb.

Kvalnes vil i sitt foredrag presentere essensen av hva som skal til for leve godt med feilbarlighet i organisasjoner.

Lederens verktøykasse er en seminarserie som avholdes den siste fredagen i måneden ved Handelshøyskolen BI.

Lederens verktøykasse

Spørsmål til artikkelen? Andre ting? Kontakt BI Business Review

Kommentarer

Du kan også se alle nyheter her.
BI Business Review

Nyhetsbrev

Meld deg på for oppdaterte nyheter fra BI Business Review!

Meld på