Designdrevet innovasjon
Dette kurset dreier seg om å finne nye løsninger gjennom innovasjon og kreativitet. Du vil tilegne deg kunnskap om teorier og perspektiver for innovasjon i varer og tjenester. Utviklingen av nye produkter krever en bredde av verktøy og teknikker.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 14 325 kr
- Stavanger, Nettstudier
- Se timeplan
Hvorfor Designdrevet innovasjon?
I den senere tid har vi vært vitne til en sterk fremvekst av elektroniske tjenester, bare i Norge er hele 94 % av befolkningen på nett, og på små bærbare datamaskiner som nettbrett og smarttelefoner. Dette gir grunnlag for helt nye tjenester, men også helt nye forretningsmodeller. Vi er inne i en rivende utvikling hvor vi kontinuerlig må finne nye løsninger på gamle problemer, men også nye løsninger på helt nye problemer. Fremveksten av elektroniske tjenester gir grunnlag for nye løsninger: innovasjon. I dette kurset snakker vi om forbedring av etablerte tjenester som renovering og utvikling av nye tjenester som innovasjon.
Emneoversikt
Del 1: Service
- Den moderne servicekunden
- Modell for moderen tjenesteyting
- Interne ressurser
- Sannhetens øyeblikk
- Eksterne resultater
- Merkevarens rolle
- Moderne tjenesteyting i et nøtteskall
Del 2: Innovasjon
- Innovasjonsfaser
- Renovering
- Innovasjon
- Trendspotting
- Verdifulle innovasjoner
- Kommersialisering
Hvem passer kurset for?
Kurset vil passe spesielt for studenter på ulike utdanningsprogrammer og som har tjenester og innovasjon som interesse. I tillegg passer kurset for ledere av tjenesteytende virksomheter, som vil bli oppdaterte og inspirerte.
Praktisk informasjon
-
Dette høyskolekurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset kan brukes som frie studiepoeng i en Bachelor of Management. Kurset er obligatorisk for Bachelor i Markedsføringsledelse.
Nettstudier: Kurset gjennomføres som en kombinasjon av webinarer, temabaserte videoer og andre relevante læringsaktiviteter. Vi anbefaler å forberede deg til webinarer for best mulig faglig utbytte (min 60-90 minutter). Total arbeidsmengde for et kurs à 7,5 studiepoeng er ca 200 timer.
De fleste kurs gjennomfører webinarer ukentlig eller annenhver uke, med 1 - 2 timer per webinar. Webinarer gjennomføres normalt i tidsrommet kl. 17.00 - 21.00 på ukedagene mandag til torsdag.
Vær oppmerksom på at tidspunkter og hyppighet kan variere fra kurs til kurs.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
-
Dette kurset er basert på kunnskaper studentene har tilegnet seg gjennom andre markedsføringskurs i løpet av studiet.
-
Det vil bli gjennomført en skriftlig innlevering og 1 time multiple choice eksamen.
-
Undervisningsspråket er på norsk.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester og gjelder for det aktuelle semesteret.
Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
-
- Nina Vogt, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.
"Det viktigste for bedriften er å skape verdi for kunden. I dette kurset stiller vi oss derfor det sentrale spørsmålet: Hvordan skape verdifulle innovasjoner og opplevelser for kunden?"
Timeplan
Nettstudier: høst 2024
Studiestart nettstudier: mandag 19. august.
Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 14 325 kr
- Stavanger, Nettstudier