-
Korte kurs

Bærekraftig markedsføring og kommunikasjon

I kurset Bærekraftig markedsføring og kommunikasjon ser vi på psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger, samtidig som vi ser på strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

Dette kurset tilhører kursserien Bærekraft som konkurransefortrinn.

Det grønne skiftet er over i en ny fase. De politiske målene er satt, teknologiene finnes og nye virksomheter slåss om oppmerksomheten om bærekraftige alternativ med tradisjonelle aktører. Kommunikasjon og markedsføring spiller en nøkkelrolle i det grønne skiftet. Men hva gjør at folk «skrur av» når du hører om klima og miljø og hvorfor er klimakommunikasjon så krevende? I dette kurset tar vi for oss psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger. Vi ser også på  strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

HVA LÆRER DU?

  • Bidra i å planlegge og gjennomføre kommunikasjons- og markedsføringstiltak for synliggjøring av bærekraft i virksomhetens grønne produkter og tjenester

GJENNOMFØRING

Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, f.eks. video, oppgaver, diskusjoner, selvtester m.m.

Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.

Slik fungerer det

  1. Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
  2. Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.

ONLINE, FLEKSIBELT OG KOMPAKT

De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.

Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.

Alle kurs som tilbys er valgt ut med spesiell relevans for bedrifter og organisasjoner i 2022.

Foreleser

Cecilie-Staude

Cecilie Staude Høyskolelektor - Institutt for markedsføring

"Kurset ga meg mulighet til å jobbe hos et av verdens ledende selskaper, for å utvikle et mer bærekraftig energiforbruk. Kompetansen har gitt meg et helt nytt tankemønster og tilnærming, hvor jeg har lært at det lille kan ha stor betydning, samt hvordan en bedrift kan lage en solid plan for et grønt skifte. Dette også fra et sosialt, økonomisk og helsemessig perspektiv."

Robert Oscar Akander-Lima

Support Rådgiver

Betaling

Pris per kurs er 6450,- Betaling (vipps eller kort) ved påmelding. Kvittering sendes til oppgitt e-post. Faktura blir ikke sendt ut.

TIMEPLAN OG PÅMELDING HØSTEN 2022

  • Søknadsfrist: 11. august 2022
  • Oppstart: 12. august (læringsplattformen Insendi åpner)
  • Nettforelesninger: Mandager kl. 13-16: 15.08, 22.08 og 29.08


Meld deg på her

Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder. 

Praktisk informasjon