-
Forskning

Institutt for strategi og entreprenør­skap

Institutt for strategi og entreprenørskap er et ledende innovativt fagmiljø som utvikler og formidler kompetanse på bedrifters forretningsmodeller, utvikling og vekst.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen Cristin (Current Research Information System In Norway).

Publikasjoner

  • Fey, Carl; Xu, Tianyou & Delios, Andrew (2023)
    Why should we care about effect size and how to measure and communicate it in management research.
    Management and Organization Review, 19. Doi: doi.org/10.1017/mor.2022.2
  • Veisdal, Jørgen (2023)
    A Definition of Platforms with Meaningful Policy Implications
    Competition Policy International.
  • Ens, Nicola; Hukal, Philipp & Jensen, Tina Belgind (2023)
    Dynamics of control on digital platforms
    Information Systems Journal. Doi: 10.1111/isj.12429
  • Von Nitzsch, Jannis; Bird, Miriam & Saiedi, Ed (2022)
    Does Owners’ Experience Matter? The Influence of Matching and Governance Experience on Firm Growth
    Academy of Management Proceedings. Doi: 10.5465/AMBPP.2022.11984abstract
  • Lavie, Dovev; Lunnan, Randi & Truong, Binh Minh Thi (2022)
    How Does a Partner’s Acquisition Affect the Value of the Firm’s Alliance with That Partner?
    Strategic Management Journal. Doi: 10.1002/smj.3389
Vis flere publikasjoner