-
Forskning

Institutt for Markeds­føring

Markedsføring er det fagområdet som er spesielt opptatt av firmaets inntektsside gjennom fokus på omsetning, vekst, innovasjon og lønnsomhet.

Fagstaben ved institutt for markedsføring har mottatt en rekke nasjonale og internasjonale priser og utmerkelser for sin forskning og undervisning.

I denne oversikten finner du et utvalg av disse prisene og utmerkelsene.

Priser og utmerkelser Fagperson
BIs pris for pedagogisk utviklingsarbeid i 2011 Høyskolelektor Nina Helene Ronæs
Johan Arndt best doctoral proposal in 2011 Doktorgradsstipendiat Sinem Acar
Årets Markedsanalytiker i 2011. Pris gitt av Norges Markedsanalyseforening for arbeidet med metodefagene ved BI. Professor Ragnhild Silkoset
Bilkey, Warren J. and Erik Nes (1982),  “Country of Origin Effects on Product Evaluations”, Journal of International Business Studies, Decade Award in Fall. 2009 in the Journal of International Business Studies for 1982. Professor emeritus Erik Nes
Årets Markedsanalytiker i 1999. Pris gitt av Norges Markedsanalyseforening. Professor Fred Selnes
Graduate Dean's Instructional Excellence Award - Case Western Reserve University 1991-92. Professor Erik Olson
Faculty representative, 2010 AMA/Sheth Foundation Doctoral Consortium Professor Kenneth H. Wathne
Ranked #33 among the 58 most prolific scholars in the leading marketing journals during 1982-2006 by publication rate Professor Kenneth H. Wathne
Winner of the 2008 Louis W. Stern Award Professor Kenneth H. Wathne
Panhellenic Association, University of Wisconsin-Madison, Outstanding Educator, 2001-2002, 2006-2007. Professor Kenneth H. Wathne
Marketing Science Institute Young Scholars Program Invitee, 2005 Professor Kenneth H. Wathne
Mu Kappa Tau, Professional Honorary Marketing Fraternity, University of Wisconsin-Madison, Marketing Professor of the Year, 2000-2001; 2002-2005 Professor Kenneth H. Wathne
AMA, Business-to-Business Special Interest Group, Business Marketing Faculty Consortium, Scholarship Recipient, 2000 Professor Kenneth H. Wathne
Institute for the Study of Business Markets (ISBM), Doctoral Support Award Competition, Finalist, Honorable Mention, 1999 Professor Kenneth H. Wathne
Best academic paper award, Johan Arndt Marketing Conference Professor Rutger van Oest
BIs pris for pedagogisk utviklingsarbeid i 2008 Høyskolelektor Cecilie Staude og høyskolelektor Elisabeth Falck
BIs pris for pedagogisk utviklingsarbeid i 2006 Professor Bendik Samuelsen