Slik setter du kunden i sentrum
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer viser hvorfor kundesentriske bedrifter over tid har de…
Markedsføring er det fagområdet som er spesielt opptatt av firmaets inntektsside gjennom fokus på omsetning, vekst, innovasjon og lønnsomhet.
Institutt for markedsføring ved BI har forskere i den absolutte toppklassen. Dette gjør at våre studenter får tilgang til den nyeste forskningen og fagutviklingen innenfor markedsføring.
Målsettingen er at våre kandidater skal arbeide for de beste bedriftene og kunne kvalifisere til lederstillinger hos disse. Vi etterlever vår målsetning ved å fokusere forskningsbasert undervisning formidlet på en læringseffektiv måte i alle våre programmer.
Administrasjonssjef
Christine Eriksen
E-post: christine.eriksen@bi.no
Administrasjon: +47 46 41 00 30
Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37
0484 Oslo
Sentralbord: +47 46 41 00 00
Institutt for markedsføring er et av Europas største fagmiljøer i markedsføring, med en stab på 49 faglige ansatte. Andelen internasjonale faglige er 50 %. Vi rekrutterer aktivt internasjonalt for å ligge i forskningsfronten. Gjennom dette anstrenger vi oss for å være en attraktiv rådgiver og samarbeidspartner for norske og internasjonale virksomheter.
Forskningen og undervisningen dekker et bredt spekter av ledelsesutfordringer næringslivet møter i dagens markeder, og instituttets faglige publiserer i anerkjente internasjonale vitenskapelige marketing-journaler.
Flere av artiklene er publisert i journaler som inngår i de viktige rangeringene til Financial Times og ABS (Chartered association of business schools). Instituttets forskning har satt store og viktige spor i markedsføringsfaget og i årenes løp har mange av forskningsartiklene blitt klassikere innenfor fagfeltet. I tillegg publiseres det ny forskning fra våre faglige i et høyt tempo.
Kvaliteten på forskningen og undervisningen gjenspeiles også i en rekke priser og utmerkelser instituttets faglige har mottatt gjennom årene.
Forskningen ved institutt for markedsføring skaper løsninger for bedrifter, utvikler teorier, og den har relevans. Dette får vi til gjennom tett samarbeid med en rekke norske og internasjonalt ledende bedrifter og gjennom et stort internasjonalt forskernettverk.
Institutt for markedsføring tilbyr undervisningsprogrammer på alle nivåer:
Regjeringen ønsker at Vy skal ta over Flytoget. Samtidig har DNB kjøpt opp Sbanken. Begge beslutningene ser bort fra hva kundene mener er best.
A new study proposes why people are impolite when interacting with customer services.
Lytt til podkast: Hvordan kan vi bli mer bærekraftige klesforbrukere? Det er mye informasjon der ute om bærekraft, og den endrer seg stadig. Derfor er det lett å være usikker på hva som er gode…
Marketing Magazine er et formidlingsmagasin fra institutt for markedsføring ved BI. Magasinet presenterer ny forskning og faglig innsikt fra Norges ledende fagmiljø innen markedsføring. Les siste utgave her.
Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer viser hvorfor kundesentriske bedrifter over tid har de…
I sin ytterste konsekvens kan det være at det kundene ønsker seg, er mer differensierte…
Når klimaendringene utfordrer vår eksistens, peker Norge mot en løsning som er like innovativ som…
Vi kan leve med høy rente, men ikke overleve med lav produktivitet og mangel på arbeidskraft.