Bachelorstudier

Digital kommunikasjon og markedsføring

Digital teknologi skaper nye muligheter og flere kontaktpunkter mellom bedrifter og kunder. Det betyr at de har behov for ansatte som virkelig kan digital kommunikasjon og markedsføring.

Hva lærer du?

Med dette studiet lærer du å planlegge, gjennomføre, og analysere strategier for markedskommunikasjon, slik som reklamekampanjer. Du vil lære å jobbe taktisk i et digitalt miljø som bærer preg av raske beslutninger. Som del av studiet vil du også lære hvordan virksomheter organiseres, og hvordan de kan styres på en etisk forsvarlig og bærekraftig måte.

  • Markedsanalyse. Lær å identifisere behov og ønsker i markedet.
  • Kommunikasjon. Forstå hvordan man lager effektivt og overtalende innhold.
  • Optimalisering. Utnytt de digitale verktøyenes potensiale ved å kontinuerlig forbedre kommunikasjonen du skaper.

Dette studiet tilbys for første gang høsten 2019. Vi tar forbehold om endringer i beskrivelsen av studiet. Denne siden vil bli oppdatert fortløpende.

Studieplan

Studieåret på BI er delt i to semestre, med en eksamensperiode i hvert semester. Studieplanen under gir oversikt over hvilke fag som inngår i studiet, samt når fagene gjennomføres. Spørsmål om noen av disse fagene? Ta kontakt på studier@bi.no.

  • Basiskurs Kurs som er felles for alle bachelorstudiene på BI.
  • Programkurs Kurs som er spesifikt for dette studiet.
  • Valgkurs Kurs du velger selv.
  • Vår

    • Markedsanalyse og innsikt
    • Bacheloroppgave
    • Bacheloroppgave
    • Valgkurs

Opptakskrav

Du trenger generell studiekompetanse og 35 konkurransepoeng for å komme inn på dette studiet. Usikker på om dette gjelder deg? Les mer om krav og unntaksregler:

Pris

  • 1. år kr 67.000,-
  • 2. år kr 67.000,-
  • 3. år kr 71.200,-

Som student på BI har du mulighet til å søke om lån og stipend fra Lånekassen.

BI er en uavhengig kunnskapstiftelse. Det betyr at et eventuelt overskudd går tilbake til skolen i form av utvikling av studiene og mer forskning.

Søk nå