Dette er norsk kundebarometer
Norsk Kundebarometer (NKB) er et forskningsprogram som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI.
Barcode Intelligence AS (www.barcode.as) er offisiell administrator for Norsk Kundebarometer og administrerer bestillinger og utarbeider rapporter på detaljerte resultater.
NKB fokuserer på relasjoner mellom kunder og leverandører. Basert på en årlig datainnsamling foretatt blant norske husholdninger har NKB som målsetning å være den målestokk som norske virksomheter benytter som:
- grunnlag for sammenligning med andre virksomheter
- grunnlag for sammenligning med andre bransjer
- grunnlag for sammenligning over tid
- utgangspunkt for egne og mer omfattende undersøkelser
NKB ønsker i tillegg å være en pådriver for formidling av resultater og kunnskap som bidrar til økt verdiskapning i norske virksomheter.
NKB er fundert på forskning av høy internasjonal kvalitet og stiller på linje med tilsvarende nasjonale kundeindekser i land som USA, Sverige, Tyskland, Taiwan. Forskning basert på Norsk Kundebarometer har resultert i 2 doktorgrader og flere publiseringer i internasjonalt anerkjente vitenskapelige journaler.
Bestill skreddersydde rapporter
Er du interessert i resultater for din egen bedrift har du mulighet til å bestille ulike rapporter fra årets undersøkelse.
I tillegg til de to tallene som offentliggjøres (tilfredshet og lojalitet) er det mulig å kjøpe mer detaljert informasjon fra undersøkelsen. For alle bedriftene som måles kan vi rapportere score på de fire spørsmålene som ligger i tilfredshetindeksen. Les mer.