-
Bachelor i markedsføringsledelse

Nettbasert gjennomføring

Studiet gjennomføres på både heltid og deltid via nettstudier.

Om gjennomføringen

Hvis du studerer på nett deles studiet opp i tre trinn, og du må søke om opptak på hvert trinn. Hvert trinn gir 60 studiepoeng. På heltid gjennomføres hvert trinn på ett år (to semestre), mens på deltid gjennomføres det over to år (fire semestre).

Hovedforskjellen mellom å studere på campus og nett er at nettstudentene får sin undervisning via BI sin digitale læringsplattform. Undervisningen gjennomføres via webinarer, temabaserte videoer, oppgaveløsning og diskusjoner. Studentene har kontakt med nettlærer både i webinarer og diskusjonsgrupper.

De fleste kurs gjennomfører webinarer ukentlig eller annenhver uke, med 1 - 2 timer per webinar. Webinarer gjennomføres normalt i tidsrommet kl. 17.00 - 21.00 på ukedagene mandag til torsdag.

Trinn 1: Årsenhet markedsøkonomi

En årsenhet i markedsøkonomi består av åtte kurs, som du på deltid gjennomfører over to år og på heltid over ett år. Ønsker du å gjennomføre på heltid, tar du alle høstkursene første semester, og følger opp med alle vårkursene andre semester. 

Høst år 1: Vår år 1:
Samfunnsøkonomi I Innføring i bedriftsøkonomi og finans
Markedsføring Forbrukerpsykologi
Høst år 2: Vår år 2:
Organisasjonsadferd og ledelse Statistikk
Digital Tools and Technologies in Marketing Marketing Communication

 

Søk trinn 1 heltid

 

Søk trinn 1 deltid

Trinn 2: Markedskandidat

For trinn 2 søker du opptak til nettstudier på enten deltid, heltid eller direkte på hvert enkelt kurs.

På grunn av innføringen av ny revidert bachelormodell vil studieplanen til deltid og heltid være litt forskjellig. Studieplanene vil være tilpasset de kursene kandidaten har fra sitt første studieår. 

Deltid

Høst år 1: Vår år 1:
Digital Tools and Technologies in Marketing Metode og innsikt 
Marketing Communication Valgkurs
Høst år 2: Vår år 2:
Logistikk og bærekraftig forsyningsledelse Prestasjonsstyring
Merkevareledelse Valgkurs


Søk trinn 2 deltid


Heltid

Høst  Vår
Markedsføringsledelse og strategi Prestasjonsstyring
Marketing communication Metode og innsikt
Logistikk og bærekraftig forsyningsledelse Valgkurs (15 sp) / Internship
Designdrevet innovasjon  


Søk trinn 2 heltid

 

Trinn 3: Bachelor

For trinn 3 søker du direkte på hvert enkelt kurs eller søker deg inn på heltid ved nettstudier. Ønsker du å gjennomføre trinn 3 deltid over to år, ta kontakt med info@bi.no for å få en personlig tilpasset studieplan. 

Nedenfor ser du studieplanen for gjennomføring over et år. 

Høst: Vår:
Strategi Markedsrett og etikk
Designdrevet innovasjon Valgkurs
Valgkurs Bacheloroppgave i Markedsføringsledelse
Valgkurs  

 

Søk trinn 3 heltid

 

Opptakskrav

Du trenger generell studiekompetanse og et minimum antall konkurransepoeng for å kvalifisere for dette studiet. 

Priser nettbasert gjennomføring

Prisene justeres årlig etter normal prisøkning i samfunnet forøvrig. 

Som student på BI har du mulighet til å søke om lån og stipend fra Lånekassen.

BI er en uavhengig kunnskapstiftelse. Det betyr at et eventuelt overskudd går tilbake til skolen i form av utvikling av studiene og mer forskning.