-
Forskning

Institutt for kommunikasjon og kultur

Vi utvikler og formidler kunnskap basert på kommunikasjon og kulturelle utfordringer i en bærekraftig fremtid der digitalisering står sentralt. Dette skjer gjennom engasjement med studenter, dialog og samarbeid med partnere.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen Cristin (Current Research Information System In Norway).

Publikasjoner

  • Hoffmann, Christian Pieter; Lutz, Christoph & Ranzini, Giulia (2024)
    Inequalities in Privacy Cynicism: An Intersectional Analysis of Agency Constraints
    Big Data & Society (BD&S), 11(1), p. 1-13. Doi: 10.1177/20539517241232629
    Vis sammendrag
  • Du, Shuili; van Gils, Suzanne, Babalola, Mayowa, D’Cruz, Premilla, Doci, Edina, Garcia-Lorenzo, Lucia, Hassan, Louise, Islam, Gazi, Newman, Alex & Noronha, Ernesto (2024)
    The Ethical, Societal, and Global Implications of Crowdsourcing Research
    Journal of Business Ethics. Doi: 10.1007/s10551-023-05604-9
  • Bao, Wuxia; Hudders, Liselot, Yu, Shubin & Beuckels, Emma (2024)
    Virtual luxury in the metaverse: NFT-enabled value recreation in luxury brands
    International Journal of Research in Marketing. Doi: 10.1016/j.ijresmar.2024.01.002
  • Černe, Matej; Bunjak, Aldijana, Wong, Sut I, Aleksic, Darija & Bozic, Katerina (2024)
    (Techno)stress and subsequent burnout: How job autonomy enables working professionals to regulate demands with control [Accepted]
    International Journal of Electronic Business.
  • Colbjørnsen, Terje; Larsen, Håkon, Tallerås, Kim & Liguzinski, Maciej (2024)
    Extending the media welfare state: The role of libraries in the Nordic countries
Vis flere publikasjoner