-
Forskning

Institutt for Kommunikasjon og kultur

Gjennom forskning og undervisning jobber vårt institutt for å skape meningsfull kommunikasjon for bærekraftige organisasjoner og et stadig mer digitalisert samfunn. Dette gjør vi gjennom engasjement med våre studenter, aktiv dialog og samarbeid med partnere fra næringslivet, frivillige organisasjoner, fremragende forskningsinstitusjoner og finansieringsorganer.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen Cristin (Current Research Information System In Norway).

Publikasjoner

  • Miguel, Cristina; Lutz, Christoph, Majetić, Filip, Perez Vega, Rodrigo & Sanchez-Razo, Miguel (2023)
    It's not All Shiny and Glamorous: Loneliness and Fear of Missing Out among Digital Nomads
    Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences, 56, p. 4628-4637. Doi: https://hdl.handle.net/10125/103196
    Vis sammendrag
  • Fieseler, Christian; Léa, Steinacker & Miriam, Meckel (2022)
    They want to break free?
    Morals + Machines, 2(1), p. 3-6. Doi: 10.5771/2747-5174-2022-1-3
  • Booth, Peter & Røyseng, Sigrid (2022)
    Artists and Online Dissemination: An Analysis of Positions and Position-Takings
    The Journal of Arts Management, Law, and Society. Doi: 10.1080/10632921.2022.2034691
  • Brockhaus, Jana & Zerfass, Ansgar (2022)
    Strengthening the role of communication departments: A framework for positioning communication departments at the top of and throughout organizations
    Corporate Communications. An International Journal, 27(1), p. 53-70. Doi: 10.1108/CCIJ-02-2021-0021
  • Yu, Anqi; Yu, Shubin & Liu, Huaming (2022)
    How a “China-made” label influences Chinese Youth's product evaluation: The priming effect of patriotic and nationalistic news
    Journal of Retailing and Consumer Services, 66. Doi: 10.1016/j.jretconser.2021.102899
Vis flere publikasjoner