Zombien Dagbladet
Det er nærmest et lite mirakel at den fortsatt vandrer rundt i medielandskapet.
Vi utvikler og formidler kunnskap basert på kommunikasjon og kulturelle utfordringer i en bærekraftig fremtid der digitalisering står sentralt. Dette skjer gjennom engasjement med studenter, dialog og samarbeid med partnere.
Kursporteføljen inkluderer to av BIs bachelorstudier: Ledelse av Kreativ Næring og Digital kommunikasjon og markedsføring, samt et av BIs masterstudier: Master of Science in Digital Communication Management. I tillegg tilbyr instituttet programkurs på Master of Science-nivå og ni program på Executive Master of Management.
Instituttet har delt opp sin forskning i følgende sentre: #NORA – The Nordic Alliance for Communication and Management, Senter for kreative næringer, Senter for internett og samfunn og Senter for innovasjon i utdanning.
Silje Engeseth
Administrasjonssjef
E-mail: silje.engeseth@bi.no
Telefon: 464 10 150
Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37
0484 Oslo
Sentralbord: 46 41 00 00
Gjennom forskning og undervisning arbeider instituttets medarbeidere med overordnede problemstillinger og kritisk tenkning i organisasjoner og samfunn, kommunikasjon og kultur.
Undervisnings- og forskningspolitikk, likestilling og globalisering er viktige temaer i både vår forskning og undervisning.
Økonomene fra Blindern setter renten, og den påvirker oss alle. Men har økonomene relevante nok innsikter om samfunn, vareflyt og geopolitiske forhold til å sette renten alene? Dette spørsmålet…
Alternativ energikommisjon foreslår at Norge tar tilbake kontrollen av strømkablene til utlandet, men Ap slakter forslagene. Eli Moen, professor ved Handelshøyskolen BI sitter i den alternative…
Debatten om skjønnhetsklinikken har ført til mer oppmerksomhet rundt kvinnehelse. – Viktig at vi opprettholder det. Peggy Simcic Brønn er professor ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved…
Professor Peder Inge Furseth forsker på ledelse, innovasjonsevne og digital transformasjon, i tillegg til å være underviser ved Handelshøyskolen BI.
Communication for leaders er et formidlingsmagasin fra Institutt for kommunikasjon og kultur. Magasinet presenterer ny forskning og faglig innsikt fra Norges ledende fagmiljø innen kommunikasjon. Les siste utgave her.
Det er nærmest et lite mirakel at den fortsatt vandrer rundt i medielandskapet.
Kan en så flott leder som Zelenskyj ha skyggesider? Kan han falle for eget grep?
Kunstig intelligens kan løse mange oppgaver, men på noen områder er det fortsatt mangelfullt.
Økt globalisering og samarbeid på tvers av landegrenser gir nye språkbehov i næringslivet. Likevel…