Forskning

Institutt for Kommunikasjon og kultur

Vi er et ledende institutt som utvikler og formidler kunnskap innen kommunikasjon, kultur og utdanning. Instituttet har flere forskningsprosjekter finansiert av Norges Forskningsråd og Horizon 2020 i samarbeid med andre nasjonale og internasjonale institusjoner.

Kursporteføljen inkluderer to av BIs bachelorstudier: Creative Industries Management og Digital kommunikasjon og markedsføring. I tillegg tilbyr instituttet programkurs på Master of Science-nivå og ni program på Executive Master of Management.
Instituttet har delt opp sin forskning i følgende sentre: Senter for virksomhetskommunikasjon, Senter for kreative næringer, Senter for internett og samfunn og Senter for innovasjon i utdanning.

Gillian Warner-Søderholm

Instituttleder Institutt for kommunikasjon og kultur +4746410697

Kontakt

Silje Engeseth
Administrasjonssjef

E-mail: silje.engeseth@bi.no
Telefon: 464 10 150

Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37
0484 Oslo

Sentralbord: 46 41 00 00

Vår profil

Gjennom forskning og undervisning arbeider instituttets medarbeidere med overordnede problemstillinger og kritisk tenkning i organisasjoner og samfunn, kommunikasjon og kultur.
- Vi arbeider både med intern og ekstern kommunikasjon og utvikler ny kunnskap og nye program basert på fremtidens kommunikasjonsutfordringer hvor digitalisering står sentralt.
- Vi arbeider med betydningen av kultur for enkeltindivider og organisasjoner, inklusive kulturledelse, utdanningsledelse og personlig utvikling, samt det å forstå betydningen av kulturelle forskjeller i ulike land og organisasjoner.

Undervisnings- og forskningspolitikk, likestilling og globalisering er viktige temaer i både vår forskning og undervisning.

 

Aktiviteter

Kalender

Vi har foreløpig ingen planlagte aktiviteter.

  • Søndag 5. April 2020 - nrk.no

    Difor samlar vi

    Kva skal vi med plater, bøker og CD-ar, når alt er tilgjengeleg på Internett? Anne-Britt Gran, professor ved Institutt for kommunikasjon og kultur ved Handelshøyskolen BI, peikar på at det er ein…

  • Onsdag 25. Mars 2020 - abelia.no

    Hjemmekontor - fem tips for bedre kommunikasjon

    BI-professor Sut I Wong, og instituttleder for kommunikasjon og kultur på BI, Gillian Warner-Søderholm, har utført en studie rundt effektene av hjemmekontor. Studien viser at hjemmekontor kan ha…

  • Tirsdag 24. Mars 2020 - ballade.no

    Febermåling av bransjen etter pandemien

    Koronasituasjonen: Musikkindustriens næringsråd (MIR) vedtok i møte 20. mars å gjennomføre en kartlegging av konsekvensene for norsk musikkbransje som følge av den globale pandemien forårsaket av…

  • Lørdag 21. Mars 2020 - M24.no

    Lokalavisene trenger en betalings­dugnad blant leserne

    Samtidig som lokalavisene jobber på spreng med å dekke koronakrisen, renner annonsekronene ut i rekordfart, og vi ser konturene av en akutt lokal mediekrise. Forretningsmodellen deres, som legger…

Magasin

Communication for leaders

Communication for leaders er et formidlingsmagasin fra Institutt for kommunikasjon og kultur og Senter for virksomhetskommunikasjon ved BI. Magasinet presenterer ny forskning og faglig innsikt fra Norges ledende fagmiljø innen kommunikasjon.

Tilknyttede forskningssentre