-
Forskning

Institutt for kommunikasjon og kultur

Vi utvikler og formidler kunnskap basert på kommunikasjon og kulturelle utfordringer i en bærekraftig fremtid der digitalisering står sentralt. Dette skjer gjennom engasjement med studenter, dialog og samarbeid med partnere.

Kursporteføljen inkluderer to av BIs bachelorstudier: Ledelse av Kreativ Næring og Digital kommunikasjon og markedsføring, samt et av BIs masterstudier: Master of Science in Digital Communication Management. I tillegg tilbyr instituttet programkurs på Master of Science-nivå og ni program på Executive Master of Management.


Instituttet har delt opp sin forskning i følgende sentre: #NORA – The Nordic Alliance for Communication and Management, Senter for kreative næringer, Senter for internett og samfunn og Senter for innovasjon i utdanning.

Bilde av Sut I Wong

Sut I Wong

Instituttleder Institutt for kommunikasjon og kultur +4746410723

Kontakt

Silje Engeseth
Administrasjonssjef

E-mail: silje.engeseth@bi.no
Telefon: 464 10 150

Handelshøyskolen BI
Nydalsveien 37
0484 Oslo

Sentralbord: 46 41 00 00

Vår profil

Gjennom forskning og undervisning arbeider instituttets medarbeidere med overordnede problemstillinger og kritisk tenkning i organisasjoner og samfunn, kommunikasjon og kultur.

  • Vi arbeider både med intern og ekstern kommunikasjon og utvikler ny kunnskap og nye program basert på fremtidens kommunikasjonsutfordringer hvor digitalisering står sentralt.
  • Vi arbeider med betydningen av kultur for enkeltindivider og organisasjoner, inklusive kulturledelse, utdanningsledelse og personlig utvikling, samt det å forstå betydningen av kulturelle forskjeller i ulike land og organisasjoner.

Undervisnings- og forskningspolitikk, likestilling og globalisering er viktige temaer i både vår forskning og undervisning.

 

Ansattintervju

Peder Inge Furseth

Professor Peder Inge Furseth forsker på ledelse, innovasjonsevne og digital transformasjon, i tillegg til å være underviser ved Handelshøyskolen BI.