-
BI Executive - videreutdanning

Lær å: Bli en markedsfører for fremtiden

Med disse kursene får du som markedsfører og leder anvendbar nøkkelkompetanse for fremtiden.

I et marked som konstant forandrer seg, er det viktig med oppdatert kunnskap om både kundeatferd, kommunikasjonsverktøy og markedsinnsikt. Stadig flere bedrifter har dessuten satt bærekraft i fokus. Utover samfunnsmessige gevinster, gir denne satsningen også et konkurransefortrinn i kampen om kundene. Å designe og optimalisere kundeopplevelser er et annet fenomen som preger hverdagen til de fleste bedrifter. 

Kurs for fremtidens markedsførere

I tett dialog med næringslivet, har vi på BI utviklet kurs og programmer som skal hjelpe markedsførere og ledere å videreutvikle kompetansen innen blant annet desingtenking, bærekraft og markedsanalyse.

Vi har derfor samlet våre mest relevante kurs, for deg som ønsker å lære hvordan du kan skape en merkevare og et omdømme for fremtiden:

Identitet og Merkevarebygging

Dette kurset lærer deg å bygge sterke merkevarer. Du får innsikt i merkevarenes kulturelle liv, samt de nødvendige prosessene og teknikkene for å bygge merkevarer internt i organisasjonen og eksternt mot kunder.

  • Oppstart høst 2020
  • Gir 30 studiepoeng (masternivå)

Bærekraftig markedsføring

I dette kurset får du innsikt i temaene bærekraft og det grønne skiftet, og du lærer hvordan du kan markedsføre virksomheter som satser på bærekraft i produktutvikling og innovasjon.

  • Oppstart som nettstudie høsten 2020
  • Gir 7,5 studiepoeng (bachelornivå)

Design thinking for nyskapning

Nyskaping, alt fra små skrittvise produktendringer til radikale, er det bedriftene skal leve av i fremtiden. Dette kurset gir deg kunnskapen, verktøyene og ferdighetene du trenger for å bli en markedsorientert produkt- og tjenesteutvikler.

  • Oppstart høsten 2020
  • Gir 7,5 studiepoeng (bachelornivå)

MARKEDSORIENTERT FORRETNINGSSTRATEGI

Hvor mye og hvordan burde bedrifter investere i markedstiltak for å nå sine mål om salg og lønnsomhet? Dette programmet lærer deg å utvikle en god markedsorientert forretningsstrategi.

  • Oppstart høsten 2020
  • Gir 30 studiepoeng (masternivå)

CREATING VALUE WITH CUSTOMER AND MARKET ANALYTICS

Lær å utnytte tilgjengelige data som et konkurransefortrinn ved å utvikle markedsføringsferdigheter for det neste tiåret. Kurset gir deg ferdigheter til å forstå og utnytte analytics som verdiskaper for din bedrift.

  • Oppstart høsten 2020
  • Gir 15 studiepoeng (masternivå)
     

GRØNN MARKEDSFØRING OG KOMMUNIKASJON

I dette kurset ser vi på psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger, samtidig som vi ser på strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

  • Oppstart høst 2020
  • Kort kurs på nett

9 av 10 Executive-studenter mener karrieremulighetene har styrket seg som et resultat av videreutdanningen de tok på BI.

"Markedsorientert forretningsstrategi har gitt meg en god innføring i hvordan en markedsplan kan settes opp, og kombinasjonen med teori og praktisk øvelse fungerte fint. Jeg anbefaler programmet for alle som ønsker kompetanse i å oppnå en vellykket forretningsstrategi ved hjelp av analyser. "

Monika Tetzlaff, tidligere student Master of Management

Leder, Volvat Medisinske Senter Fredrikstad

Spørsmål? Ta kontakt!

Det kan dukke opp mange spørsmål når du planlegger å ta videreutdanning. Ta kontakt med oss, så finner vi ut av det sammen! Få svar på dine spørsmål raskt eller avtal tid for en personlig veiledning om dine muligheter.

Vi gleder oss til å høre fra deg! 

BI Business Review

Kundene belønner samfunnsansvar

Bedrifter som tilrettelegger for miljø og samfunnsnyttige innovasjoner opplever at kundene ser på dem som vesentlig mer innovative og attraktive.

BI Business Review

Merkevarer handler om relasjonsbygging

Mange bedrifter misforstår reklamens betydning og sløser årlig bort millioner av kroner på såkalt merkevarebyggende reklame.

BI Business Review

Designtenkning for ledere

Designtenkning kan bidra til bedre ledelse og lagspill. Professor Birgit Helene Jevnaker forteller om grep som hjelper deg til å lykkes.

BI Business Review

Greta den store

Greta Thunberg sin fremtoning og fremføring er unik, og kan ikke eksakt kopieres av andre.