-
Kurs bachelornivå

Markedsføring

I dette kurset vil du få en grundig innføring i markedsføringsfaget og lære hvordan markedsorienterte bedrifter utformer aktiviteter som tilfredsstiller behovene til en målgruppe.

Om kurset 

Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører. Framtidens markedsførere trenger forståelse for digitalisering, samtidig som de må balansere økonomiske, miljømessige og sosiale hensyn. Det krever analytiske og strategiske evner, kreativitet og teknologiforståelse. 

Dette kurset vil gi en bred introduksjon til markedsføringsfaget. Kurset legger vekt på hvordan markedsorienterte bedrifter identifiserer kundebehov og implementerer aktiviteter basert på behovene til en målgruppe. Kurset utforsker også bærekraft og hvordan dette påvirker markedsføring. 

Etter kurset vil du kunne utføre enkle markeds- og kundeanalyser, og bruke kundeinnsikt til å ta beslutninger innen markedsføringens viktigste områder. Videre vil du kunne utvikle kreative markedsaktiviteter som informerer, veileder og påvirker forbrukere. 

Emneoversikt

  • Markedsføring som fag
  • Markedsanalyser og analyser av kundebehov
  • Forbrukerpsykologi og kjøpsatferd 
  • Kjøpsatferd på bedriftsmarkedet
  • Segmentering, valg av målgrupper og posisjonering 
  • Prisbeslutninger og kundeverdi
  • Markedskommunikasjon
  • Merkevarer 
  • Markedsføringskanaler 
  • Bærekraftig markedsføring 

 

Praktisk informasjon

Timeplan

Nettstudier: høst 2024

Studiestart nettstudier: mandag 19. august.

Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.