Tilbakemeldingssystemer
Tilbakemelding etterspørres av studenter i høyere utdanning. I flere år har administrasjonen og de faglige på BI arbeidet for å finne frem til gode tilbakemeldingsmuligheter for studentene i læreprosessen deres. Forskning viser at medstudentvurdering er den metoden i høyere utdanning som gir høyest læringseffekt (Scneider & Preckel 2017). En utprøving av vurderingsmetode og teknologi som ble gjennomført i 2017, ble fulgt opp av en stor pilot med 3700 studenter høsten 2018.
Studentinvolvering
For å sikre studentinvolvering og ivareta studentenes stemmer inn i utvikling og sikring av undervisnings- og læreprosesser, ble det igangsatt et nytt initiativ høsten 2018. Seks studenter fra ulike årskull og studier ble rekruttert og satt sammen til en gruppe som møtes månedlig og bistår med innsikt fra studentenes studiehverdag.
Studieporteføljen
På grunn av endringene i studiepreferanser og nedgang i søkertall, har vi jobbet mye med revitalisering av bachelorporteføljen i 2018. Et prosjekt direkte avledet av Strategi 2025, kalt Fremtidens bachelormodell, ble initiert på høsten. Prosjektet tar for seg hvordan våre nyutdannede bachelorkandidater vil se ut i fremtiden og hvordan vi skal legge til rette for studentenes læringsreise på en bærekraftig måte. Individuelle tilpasninger og bruk av ny teknologi i gjennomføringen vil være viktige komponenter i dette arbeidet.