Kursets innhold
          
- Introduksjon til kundemøtet, profesjonell salg i butikk, til treningsprogrammet og arbeidskrav
 - Tematisk forelesningsplan:
 
Nå dine salgsmål
- Nå dine salgsmål
 - Salgsyrket i butikk
 - Innsatsfaktorer som påvirker salget
 - Møtet med kunden
 - Verbal og nonverbal kommunikasjon
 
Påvirkning
- Gjensidighet
 - Konsistens
 - Sosiale bevis
 - Sympati
 - Autoritet
 - Knapphet
 
Nå dine salgsmål - fortsatt
- Salgsprosessen
 - Kjøpsprosessen
 - Butikksalg
 - Kundebehandling
 - Personlig service
 - Kundeklager
 - Struktur i salgsarbeidet
 - Etikk i salg
 - Personlig utvikling og trening
 - Oppgaver: Mystery shopping  gruppesamarbeid
 - Treningsplaner
 - Medstudentvurdering
 
For å fremme læring mellom studentene instrueres og dokumenteres en medstudentvurdering  et student-hjelper-student-system, hvor studentene på kollegial vis oppfordres til systematisk å gi tilbakemelding på atferd i kundemøtet. Medstudentvurderingen går på skift mellom studentene slik at alle får prøvd seg om de vil. Ordningen er en god forberedelse til utviklingen av en formell treningsplan  se læreprosess.)