Programmes and courses Norsk English
-
Employee Profile

Nina Vogt

Lecturer - Department of Marketing

Image of Nina Vogt

Biography

Nina Vogt; Award-Winning and Merited Lecturer with Over 25 Years of Experience Nina is a dedicated and experienced lecturer at BI Norwegian Business School, with more than 25 years of teaching experience in higher education. She has been recognized as an Excellent Teaching Practitioner (ETP),- a prestigious merit awarded to educators who demonstrate high-quality teaching, pedagogical innovation, and a strong commitment to student learning. Throughout her career, Nina has received several awards for outstanding teaching and innovation, particularly for her development of pedagogical tools that enhance student engagement and learning outcomes. Her teaching style is characterized by clear communication, real-world relevance, and a strong ability to create active and engaging learning environments, both in-person and online. Nina is co-author of the widely used textbook Consumer Behavior (Forbrukeratferd), and has also written Oral Communication (Muntlig formidling) and Student Engagement, two books aimed at strengthening students’ presentation skills and active participation in learning. In addition, her online course in Consumer Behavior has become one of the first courses in Europe to be accredited by EFMD, marking a significant recognition of both academic quality and digital learning innovation.

In addition to her academic role, Nina regularly gives talks and workshops for the business community, covering topics such as consumer behavior, communication, and presentation skills. She is a strong advocate for quality in higher education and is passionate about making academic knowledge accessible and applicable in practice.

Area of Expertise

Publications

Ronæs, Nina Helene & Lervik-Olsen, Line (2018)

Logg av mobilen for å logge på livet

Beta, 32(1), s. 20- 40. Doi: 10.18261/issn.1504-3134-2018-01-02 - Full text in research archive

Feilbruk av internett kan føre til økt stress, redusert velvære og at vi logger av i økende grad. Dette får store konsekvenser for norske bedrifter. Hva skal de gjøre nå? Vise ansvar og oppfordre til å logge av? Etablere fysiske butikker i stedet? Eller legge til rette for mer hensiktsmessig og meningsfylt bruk? Spørsmålene er mange og ubesvarte. I denne artikkelen ser vi derfor på hva som får oss til å logge av internett, hvilke konsekvenser dette har for oss selv som individer, og ikke minst hvilke konsekvenser dette kan ha for bedriftene som vil beholde kundene sine – også på nett.

Ronæs, Nina Helene; Lorentzen, Bengt Gunnar, Silseth, Pål Rasmus & Lervik-Olsen, Line (2016)

Klagehåndtering i norske bedrifter : noen observasjoner og forslag til tiltak

Magma forskning og viten, 19(8), s. 60- 67.

Ronæs, Nina Helene (2017)

Reklame BI, publisert på BI`s Facebook sider og Youtube: «BI forklarer…». Ego har voice-over og er medprodusent.

BI sine Facebook sider og youtube [Internett]

Ronæs, Nina Helene (2017)

Radio P2. Uttaler meg om REMA 1000 sin nye Æpp og forbrukeratferd!

Radio P2 [Radio]

Ronæs, Nina Helene (2017)

TV2: Matkontrollen: jeg deltar i en reportasje om prising av oster og forbrukeratferd

TV2 [Tidsskrift]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Uttaler meg i DN.no om å gi Robot-hjelp til studentene

DN.no [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Uttaler meg om Forbrukeratferd og Black Friday i Gjengangeren (e-avisa)

Avis [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Uttelelser i Gjengangeren (e-avisa) om Forbrukeratferd og Black Friday

Avkis [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Uttalelse i Opdalingen.no om Black Friday og forbrukeratferd

Avis [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

uttalelser i Moss Avis.no om Black Friday og faktorer som bidrar til endret atferd

Avis [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Uttalelser i Romerikets Blad (nettutgave) om Black Friday og forbrukeratferd

Romerikets Blad nettutgave [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Uttaler meg i Drammens tidene nettavis om Black Friday

Drammens Tidene [Avis]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Medieuttalelse i Shifter.no Chat-bot i undervisningen

Shifter: http://shifter.no/ [Tidsskrift]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Edsurge News: https Jeg uttaler meg om “Using Chat-bots to engage students»

Edsurge News [Tidsskrift]

Ronæs, Nina Helene (2016)

Edsurge News: Jeg uttaler meg om “Using Chat-bots to engage students» (desember 2017)

Edsurge News [Tidsskrift]

Ronæs, Nina Helene (2016)

TV2 hjelper deg: Ego deltar i en reportasje om Black Friday (November 2016)

TV2 hjelper deg [TV]

Fagerstrøm, Asle; Eg, Ragnhild, Johannessen, Magne & Vogt, Nina Helene (2020)

Forbrukeratferd

[Non-fiction book]. Gyldendal Akademisk.

Ronæs, Nina Helene & Lervik-Olsen, Line (2017)

Log off the mobile, log on to life?

[Academic lecture]. Frontiers in Service Conference 2017.

Kotler, Philip; Lane Keller, Kevin, Erichsen, Morten & Ronæs, Nina Helene (2016)

Markedsføringsledelse

[Popular scientific book]. Gyldendal Akademisk.

Haugnes, Tor; Swanberg, Anne Berit & Ronæs, Nina Helene (2012)

Hvordan engasjere studentene? BI LearningLab: En idebok med eksempler

[Report]. BI LearningLab og Alpha Forlag.

Academic Degrees
Year Academic Department Degree
1994 Strathclyde University, Glasgow, Skottland Master Cand. Scient.
Work Experience
Year Employer Job Title
2006 - Present BI Norwegian Business School Lecturer
2005 - 2006 BI Norwegian Business School Adjunct Lecturer
1994 - 1996 Inter Nor Hotels Product manager