Forskning

Institutt for markedsføring

Forskningen ved institutt for markedsføring skaper løsninger for bedrifter, utvikler teorier, og den har relevans.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen NVA (Nasjonalt vitenarkiv).

Publikasjoner

  • Veflen, Nina & Velasco, Carlos (2025)
    Multisensory Packaging and Food Marketing

    Reference Module in Food Science, Doi: https://doi.org/10.1016/b978-0-443-29139-5.00023-9

    Vis sammendrag
  • Khandani, Sajed; Veflen, Nina & Velasco, Carlos (2025)
    Auditory pathways to environmental friendliness: The interactive role of packaging and brand name sounds

    Psychology & Marketing, Doi: https://doi.org/10.1002/mar.70054

    Vis sammendrag
  • Pombo, Maria; Corradi, Guido, Elliot, Andrew J. & Velasco, Carlos (2025)
    When and how visual aesthetic features influence approach-avoidance motivated behavior

    Quarterly Journal of Experimental Psychology (QJEP),

  • Tran, Hai-Anh; Evanschitzky, Heiner, Gregoire, Yany, Nguyen, Bach, Gustafsson, Anders & Ludwig, Stephan (2025)
    The role of empathy in providers’ online customer complaints management

    Journal of the Academy of Marketing Science, Doi: https://doi.org/10.1007/s11747-025-01114-4

  • Pimentel, Oriente; Chuquichambi, Erick Gustavo, Spence, Charles & Velasco, Carlos (2025)
    The diatonic sound of scent imagery

    Perception, Doi: https://doi.org/10.1177/03010066251342011 - Fulltekst i vitenarkiv

    Vis sammendrag
Vis flere publikasjoner