Forskning

Institutt for markedsføring

Forskningen ved institutt for markedsføring skaper løsninger for bedrifter, utvikler teorier, og den har relevans.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen NVA (Nasjonalt vitenarkiv).

Publikasjoner

  • Khandani, Sajed; Veflen, Nina & Velasco, Carlos (2025)
    Auditory pathways to environmental friendliness: The interactive role of packaging and brand name sounds

    Psychology & Marketing, Doi: https://doi.org/10.1002/mar.70054

    Vis sammendrag
  • Pombo, Maria; Corradi, Guido, Elliot, Andrew J. & Velasco, Carlos (2025)
    When and how visual aesthetic features influence approach-avoidance motivated behavior

    Quarterly Journal of Experimental Psychology (QJEP),

  • Petit, Olivia & Velasco, Carlos (2025)
    Red bull gives you wings at work: How context transforms metaphors into reality

    Psychology & Marketing,

  • Pimentel, Oriente; Chuquichambi, Erick Gustavo, Spence, Charles & Velasco, Carlos (2025)
    The diatonic sound of scent imagery

    Perception, Doi: https://doi.org/10.1177/03010066251342011 - Fulltekst i vitenarkiv

    Vis sammendrag
  • Motoki, Kosuke; Ishikawa, Shin-ichi & Velasco, Carlos (2025)
    Appealing or disgusting? How the visual aesthetics of cultured meat shapes consumer preference

    Food Quality and Preference, Doi: https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2025.105767

    Vis sammendrag
Vis flere publikasjoner