Forskning

Institutt for kommunikasjon og kultur

Vi utvikler og formidler kunnskap basert på kommunikasjon og kulturelle utfordringer i en bærekraftig fremtid der digitalisering står sentralt. Dette skjer gjennom engasjement med studenter, dialog og samarbeid med partnere.

BIs vitenskapelige produksjon er registrert i den nasjonale databasen NVA (Nasjonalt vitenarkiv).

Publikasjoner

  • Gran, Anne-Britt (2025)
    Performing Not-Not-Me in SoMe: A New Theatrical Typology of Self-Presentation Online

    Social Media + Society, 11(1) Doi: https://doi.org/10.1177/20563051251315256

  • Yu, Shubin; Roh, Soojin & Liu, Huaming (2025)
    The Devil Replies Slowly: How the Response Speed of Online Luxury Retailers Affects Brand Attitude

    International Journal of Electronic Commerce, 29(2) , s. 185-209. Doi: https://doi.org/10.1080/10864415.2025.2471676

  • Petterson, Aino Lilja & Kunst, Jonas R. (2025)
    Understanding Diversity in Norway: Ethnicity, Gender, Religion, and Social Class

    Handbook of Diversity Competence - European Perspectives, Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-031-69308-3

  • Gran, Anne-Britt (2025)
    Performing Not-Not-Me in SoMe: A New Theatrical Typology of Self-Presentation Online

    Social Media + Society, 11(1) Doi: https://doi.org/10.1177/20563051251315256

  • Fieseler, Christian (2025)
    Speculative labour: The financialized imagination of creative work and the assetization of digital art through non-fungible tokens (NFTs)

    [Professional Article]. New Media & Society, Doi: https://doi.org/10.1177/146144482513176

Vis flere publikasjoner