Om gjennomføringen
Hvis du studerer på deltid gjennomføres studiet over to år (fire semestre) i stedet for ett år (to semestre). Du tar da to kurs per semester i stedet for fire kurs.
Som nettstudent kan du også velge å gjennomføre studiet på heltid, altså på ett år. Velger du denne gjennomføringen, tar du alle høstkursene i ditt første semester og deretter alle vårkursene i ditt andre semester.
Hovedforskjellen på vanlige studenter og nettstudenter er at nettstudenter ikke går på forelesninger. Nettstudenter har kontakt med foreleser og medstudenter via vår læringsplattform. Dette i kombinasjon med to frivillige helgesamlinger (eller webinarer), temabaserte videoer og oppgaveløsning.
Studiet kan også gjennomføres ved å søke alle kursene enkeltvis som høyskolekurs.
Studieplan
Studiegjennomføringen på deltid vil være over fire semestre, to høstsemestre og to vårsemestre. Det er en eksamensperiode i hvert semester. Studieplanen nedenfor gir deg oversikt over hvilke fag som inngår i studiet, samt når fagene gjennomføres. Spørsmål om noen av disse fagene? Ta kontakt på info@bi.no
Høst år 1: | Vår år 1: |
Samfunnsøkonomi I | Innføring i bedriftsøkonomi og finans |
Bærekraftig markedsføring | Forbrukerpsykologi |
Høst år 2: | Vår år 2: |
Organisasjonsadferd og ledelse | Statistikk |
Branding | Bedriftsmarkedsføring, salg og forhandlinger |
Hva er en årsenhet?
En årsenhet er tilsvarende det første året av en treårig bachelorgrad, altså 60 studiepoeng. Når du har fullført en årsenhet i bedriftsøkonomi, får du tittelen markedsøkonom. Du vil også ha mulighet til å søke deg direkte inn på det andre året av en bachelorgrad.
- Her kan du lese om gjennomføring av årsenhet i markedsøkonomi på campus.