Kalender

AMOR Retail konferanse

Temaet for konferansen er effektivisering og bærekraft.

Program - Onsdag 5. november

 

Program

  • Tid
  • Tittel
  • Registrering og servering av kaffe

  • Velkommen

    Yngve Kveine, direktør for næringslivs- og samfunnskontakt ved Handelshøyskolen BI

  • Kunnskap i bevegelse: Hva forskningen kan lære av næringslivet

    Fabian Harang, professor, Handelshøyskolen BI

  • Løsninger i praksis: Hvordan næringslivet lykkes gjennom samarbeid med akademia

    Tore Høylie, direktør for drift og mennesker, Rema 1000

    Emilie Våge, leder for samfunnsansvar og bærekraft, Rema 1000

  • Bestem deg. Gjør det.

    Ole Robert Reitan, administrerende direktør, Reitan Retail

  • Spørsmål og diskusjon

  • Bærekraftige valg i retail: den grønne verktøykassen

    Siv Rosendahl Skard, professor, Norges Handelshøyskole (NHH)

  • How AI is unlocking the next level of Sustainability

    Rickard Vällof, Managing Director & Partner, Boston Consulting Group (BCG). 

  • Wild World: Why Field Experiments Matter in Marketing (engelsk foredrag)

    Tobias Otterbring, professor, Universitetet i Agder (UiA)

  • Lunsj

  • Designing Tomorrow’s AI: Sustainable, Risk-Averse, and Ethical

    Thomas Surowiec, Chief Research Scientist, Simula

  • Brødsvinn i verdikjeden – nye løsninger for industri, omsetning, butikk og hjem

    Sveinung Grimsby, PhD forsker, Nofima 

  • Immunforsvar: Om (u)tiltenkte og uventede effekter av å stille miljøkrav til leverandører

    Kim van Oorschot, professor, Handelshøyskolen BI

  • Califrais: Decarbonizing the Food Supply Chain with AI (engelsk foredrag)

    Simon Bussy, founder and CEO, Califrais

  • Pause

    Servering av kaffe.

  • Paneldebatt: Bærekraftig Norge

    Moderator: Per Espen Stoknes, professor, Handelshøyskolen BI

    Paneldeltakere:

    • Emilie Våge, leder for samfunnsansvar og bærekraft, Rema 1000
    • Ivar Gaasland, professor, Handelshøyskolen BI
    • Rickard Vällof, Managing Director & Partner, Boston Consulting Group (BCG)