Kalender

Slik blir autentisitet lederens strategiske fortrinn i 2026

Når KI gjør det mulig å produsere mer tekst enn noen gang, blir evnen til å kommunisere klart, ekte og strategisk et stadig viktigere konkurransefortrinn.

Onsdag
14
Januar
  • Starter:08:30, 14. januar 2026
  • Slutter:10:00, 14. januar 2026
  • Sted:Campus Oslo, A2-Red-14
  • Påmeldingsfrist:13.01.2026 00:00
Meld deg på

Når KI gjør det mulig å produsere mer tekst enn noen gang, blir evnen til å kommunisere klart, ekte og strategisk et stadig viktigere konkurransefortrinn. Autentisitet kan bli et av de mest verdifulle kjennetegnene for ledere i 2026, og året der virksomheter igjen tar tydeligere kontroll over egne budskap og sin språklige identitet.

Bakgrunnen for arrangementet er boken "CTRL+ALT. Strategisk, kreativt og praktisk – kunsten å skrive for virksomheter", skrevet av Øystein Bonvik i samarbeid med professor emerita Peggy S. Brønn ved Handelshøyskolen BI. Boken viser hvordan språk, tone og tydelighet påvirker kultur, retning og tillit.

I samtalen møter du Øystein Bonvik og Hanne Kjærnes. Kjærnes er markeds- og kommunikasjonsdirektør i Farmasiet.no og deler erfaringer fra en virksomhet som daglig balanserer tempo, kompleksitet, kanalvalg og behovet for klar og troverdig kommunikasjon. Sammen gir de et konkret innblikk i hvordan ledere kan arbeide mer bevisst med språk og innhold.

Samtalen ledes av Guro Sanden, og blir en uformell og innsiktsrik diskusjon om hvordan ledere kan bruke språk for å styrke kultur, tillit og retning.

Samtalen vil blant annet handle om hvordan:

  • autentisitet kan bli et av lederes viktigste strategiske fortrinn i 2026
  • KI påvirker hvordan budskap formes og tolkes
  • ledere kan kommunisere på måter som styrker kultur og retning
  • virksomheter kan bevare det ekte når tempoet øker
  • språkvalg og tydelighet påvirker hvordan man lykkes internt og eksternt
Hanne Kjærnes

Hanne Kjærnes

Markedsdirektør (CMO) med ansvar for all intern og ekstern kommunikasjon i det nettbaserte apoteket Farmasiet.no. Hun har tidligere vært kommunikasjonssjef i Vipps og partner og rådgiver i PR-operatørene.

Øystein Bonvik

Øystein Bonvik

Rådgiver, forfatter og foreleser ved Handelshøyskolen BIs Executive Master of Management-program, der han underviser i strategisk kommunikasjon og strategisk historiefortelling. 

Guro Sanden

Guro Sanden

Førsteamanuensis ved Institutt for kommunikasjon og kultur, Handelshøyskolen BI. Guro har en PH.D. fra Copenhagen Business School.

Del artikkelen: