Nytt forskningsprosjekt skal redusere utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen
Reitan Retail og Handelshøyskolen BI går sammen om et nytt forskningsprosjekt med mål om å utvikle løsninger som reduserer utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen.
AMOR har som mål å være et ledende forskningssenter for banebrytende og innovativ forskning i skjæringspunktet mellom anvendt matematikk, kunstig intelligens (AI), statistikk og operative utfordringer i næringsliv og industri.
Senteret er dedikert til å adressere kritiske metodologiske utfordringer innen Finans & Forsikring, Retail, Energi, og Maritime og flytte forskningsfronten gjennom ny kunnskap, innovasjon og effektfulle anvendelser på tvers av disse sektorene.
Disse innovasjonene har potensial til å redusere kostnader, øke inntekter, minimere avfall og karbonutslipp, samt styrke omdømme og kundetilfredshet. Som en dynamisk plattform for samarbeid og idéutveksling sikrer AMOR en sømløs toveis kommunikasjon mellom akademia og næringsliv, og opprettholder relevansen og effekten av forskningen på reelle utfordringer.
AMOR er forpliktet til å levere banebrytende operasjons-relatert forskning og implementeringsstrategier, og å være en driver for innovasjon som skaper betydelig verdi for både det vitenskapelige miljøet og næringslivet.
Reitan Retail og Handelshøyskolen BI går sammen om et nytt forskningsprosjekt med mål om å utvikle løsninger som reduserer utslipp og matsvinn i dagligvarehandelen.
At the professional day of the festival Langs Akerselva, Professor Fabian Harang from BI Norwegian Business School and Sindre Andreassen, Head of Operations at REMA 1000, engaged in a dialogue on…
During Arendalsuka, Professor Fabian Harang from BI Norwegian Business School took part in a panel debate in the DN tent alongside Ole Robert Reitan (CEO and owner of Reitan Retail), Sigrun Gjerløw…
BI-AMOR er en av partnerne i senteret «Sustainable, Risk-averse and Ethical AI» som skal forske på hvordan man kan utvikle KI som svarer på bærekraftsmål om energiforbruk, sikkerhet og ansvarlighet.