Bruk av AI i InfoHub
Hvordan vi passer på dataene dine når du bruker den digitale assistenten.
Infohub utforsker nye løsninger for kunne tilby support til BIs studenter hele døgnet, og uten ventetid. Vi tester derfor ut denne Chat agenten, bygget på OpenAI Chat GPT.
Infohub AI er trent opp på BIs kunnskapsbase og kan svare kun basert basert på de dataene den får tilgang til via vårt CRM system. BI bruker Salesforce som studentoppfølgingssystem, og dine studentdata og kommunikasjon med BI er lagret på din profil i dette systemet. Dette gjør at svarene som Chat agenten kan gi er mer korrekte i forhold til din situasjon.
Når du skriver til Infohub AI, er det viktig for oss at opplysningene dine behandles trygt og ansvarlig. Derfor har vi valgten løsning som bygger inn flere sikkerhetsmekanismer i hvert steg.
Her er noen av de viktigste:
- Beskyttelse av personopplysninger: din sensitive informasjon (som kontaktinfo eller ID-numre), blir skjult eller anonymisert før de behandles av assistenten.
- Ingen unødvendig lagring: opplysningene du skriver inn brukes bare for å svare på spørsmålet ditt – de lagres ikke for å trene opp AI-modellen eller deles videre.
- Kvalitet og trygghet i svarene: systemet sjekker både spørsmål og svar for å unngå feil, misvisende eller upassende innhold
- Riktig informasjon til riktig person: assistenten henter kun inn den informasjonen som er relevant for deg og din situasjon, og den følger de samme tilgangsreglene som våre ansatte gjør.
- Sporbarhet: Det føres logg over hvordan dataene behandles, slik at vi kan kontrollere og dokumentere sikkerheten.
Dersom du ikke er komfortabel med AI-agenten, kan du bare skrive dette, og din henvendelse vil bli overført til en Infohub medarbeider.
Har du flere spørsmål er det bare å kontakte Infohub på info@bi.no, eller i kontakt oss funksjonen.