Den digitale transformasjonen
Lær hvordan teknologi og digitalisering påvirker forretningsmodeller og forretningsdrift.
- Norsk
- Deltid
- Pris: 6 450 kr
- Nettstudier
Dette kurset tilhører kursserien Digital forretningsforståelse.
Tilhørende kurs i serien Digital kommunikasjon og sosiale nettverk og Digital forretningsstrategi
Automatisering, kunstig intelligens og bruk av nye digitale teknologier gjør for alvor inntog i norske verdikjeder. Digitalisering av varer og tjenester fører til nye og disruptive forretningsmodeller som vil transformere de fleste sektorer i nærings- og arbeidsliv. I dette kurset får du en innføring i hvordan teknologi og digitalisering som drivere påvirker forretningsmodeller og forretningsdrift.
Hva lærer du?
- Digitalisering som begrep
- Perspektiver på digitalisering
- Industri 4.0 som begrep
- Teknologier i Industri 4.0
- Gevinstperspektivet
GJENNOMFØRING
Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, for eksempel video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.
Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.
Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.
Etter gjennomført kurs skal du være i stand til å:
- Forklare begreper og reflektere over hvordan digitalisering, automatisering og store data utgjør et spennende mulighetsområde forretningsmodeller og forretningsdrift
- Kartlegge informasjonsbehovet til sentrale aktiviteter i virksomheter
SLIK FUNGERER DET
- Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
- Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.
ONLINE, FLEKSIBELT OG KOMPAKT
De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.
Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.
Alle kurs som tilbys er valgt ut med spesiell relevans for bedrifter og organisasjoner i 2022.
FORELESERE
"Morgendagens vinnere er de som forstår og foredler «big data» til kunnskap."
Cecilie Staude, Høyskolelektor, institutt for markedsføring
"Før fortalte regnskapsbøkene det meste om bedriften. I dag er det like viktig å forstå det digitale som regnskapet."
Ragnvald Sannes, Førstelektor, institutt for strategi og entreprenørskap
Betaling
Pris per kurs er 6450,- Faktura vil du finne på studentportalen ved kursstart.
TIMEPLAN OG PÅMELDING
- Søknadsfrist: 14. november 2022
- Oppstart: 18. november 2022 (læringsplattformen Insendi åpner)
- Nettforelesninger: 23.11, 30.11 og 07.12. Kl. 13:00-16:00
Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder.