Digital forretningsstrategi
I dette kurset ser vi på utviklingen av digitaliseringens plass i strategiprosesser og hvordan plattformøkonomien med fokus på virksomhetens forretningssystemer kan støtte verdiskapingen i virksomheter.
- Norsk
- Deltid
- Pris: 6 450 kr
- Oslo
Dette kurset tilhører kursserien Digital forretningsforståelse.
Tilhørende kurs i serien Den digitale transformasjonen og Digital kommunikasjon og sosiale nettverk
Digitalisering har store konsekvenser for all forretningsdrift. En velutviklet digital strategi er avgjørende for at virksomheter skal utvikle seg og overleve i fremtiden.
Hva lærer du?
- Plattformøkonomi og økosystemer
- Innsikt og analyse
- Forretningsmodeller
- Verdiskapning og verdikonfigurasjoner
- Forretningssystemers rolle i digitalisering
- Digital forretningsstrategi og konkurransekrefter
- Hvordan det digitale påvirker strategisk ledelse
GJENNOMFØRING
Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, for eksempel video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.
Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.
Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.
Etter gjennomført kurs skal du være i stand til å:
- Redegjøre for hvordan forretningssystemer kan representere muligheter og begrensninger i forhold til en digitaliseringsstrategi.
- Identifisere hovedtyper av data som er tilgjengelige i og utenfor virksomheten, og reflektere rundt informasjonsinnholdet i disse dataene.
SLIK FUNGERER DET
- Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
- Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.
ONLINE, FLEKSIBELT OG KOMPAKT
De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.
Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.
Alle kurs som tilbys er valgt ut med spesiell relevans for bedrifter og organisasjoner i 2022.
FORELESERE
"Morgendagens vinnere er de som forstår og foredler «big data» til kunnskap."
Cecilie Staude, Høyskolelektor, institutt for markedsføring
"Før fortalte regnskapsbøkene det meste om bedriften. I dag er det like viktig å forstå det digitale som regnskapet."
Ragnvald Sannes, Førstelektor, institutt for strategi og entreprenørskap
Betaling
Pris per kurs er 6450,- Faktura vil du finne på studentportalen ved kursstart.
TIMEPLAN OG PÅMELDING
- Søknadsfrist: 19. februar 2023
- Oppstart: 22. februar 2023 (læringsplattformen Insendi åpner)
- Nettforelesninger: 01.03, 09.03 og 15.03. Kl. 13:00 - 16:00
Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder.
Praktisk informasjon
- Norsk
- Deltid
- Pris: 6 450 kr
- Oslo
-
Oslo
Vår 2023
- 1. samling: 01 mars
- 2. samling: 09 mars
- 3. samling: 15 mars