-
Executive Short Courses

Digital kommunikasjon og sosiale nettverk

I dette kurset får du innsikt i hvordan sosiale medier som teknologier kan bidra til gevinstrealisering innenfor ulike forretningsområder og eksisterende forretningsfunksjoner i en virksomhet.

Dette kurset tilhører kursserien Digital forretningsforståelse.
Tilhørende kurs i serien Den digitale transformasjonen og Digital forretningsstrategi

Innføring og utnyttelse av teknologi for effektiv samhandling internt og kan styrke en sosial kapital i en virksomhet gjennom tilgang til kunnskap og ressurser som går utover eget etablert nettverk.

HVA LÆRER DU?

  • Sosiale medier rolle i forretningsdrift
  • Social CRM
  • Teknologier for effektiv samhandling
  • Åpne innovasjonsprosesser
  • Digital markedsføring

GJENNOMFØRING

Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, for eksempel video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.

Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.

Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.

Etter gjennomført kurs skal du være i stand til å:

Slik fungerer det

  1. Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
  2. Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.

ONLINE, FLEKSIBELT OG KOMPAKT

De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.

Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.

Alle kurs som tilbys er valgt ut med spesiell relevans for bedrifter og organisasjoner i 2022.

FORELESERE

"Morgendagens vinnere er de som forstår og foredler «big data» til kunnskap." 
Cecilie Staude, Høyskolelektor, institutt for markedsføring

"Før fortalte regnskapsbøkene det meste om bedriften. I dag er det like viktig å forstå det digitale som regnskapet."
Ragnvald Sannes, Førstelektor, institutt for strategi og entreprenørskap

BETALING

Pris per kurs er 6450,- Faktura vil du finne på studentportalen ved kursstart.


TIMEPLAN OG PÅMELDING 

  • Søknadsfrist: 10. januar 2023
  • Oppstart: 12. januar 2023 (læringsplattformen Insendi åpner) 
  • Nettforelesinger: 17.01, 24.01 og 31.01. Kl. 13:00 - 16:00

Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder. 

Praktisk informasjon