Lederens verktøykasse - Hvordan storytelling brukes strategisk
Storytelling påvirker arbeidslivet i alt fra organisasjonskultur til børsnoteringer. Forstå hvordan historier fungerer og lær deg å bruke dem strategisk.
- Starter:08:30, 29. april 2022
- Slutter:10:00, 29. april 2022
- Sted:Campus Oslo - auditorium C1-010
- Pris:Gratis
- Påmeldingsfrist:29.04.2022 09:15
- Kontakt:Outreach (externalrelations@bi.no)
Lederens verktøykasse er Handelshøyskolen BIs månedlige frokostseminar og nettverksmøteplass for deg som vil være faglig oppdatert på tema som er relevant for ledere. Lær om aktuell forskning fra BIs flinke forelesere og få nyttige tips for din jobbhverdag.
Kom på Lederens verktøykasse og bli servert rykende fersk kunnskap og rundstykker til frokost!
Hvordan storytelling brukes strategisk
Historier spiller på følelsene våre og skaper mening, - også i arbeidslivet. Historiene som fortelles innenfor organisasjoner kan gjøre ledere til helter eller skurker, og de som fortelles om organisasjoner kan skape eller ødelegge betydelige verdier. Nytten av å kunne påvirke og styre historiefortellingen er dermed åpenbar.
Assistant Professor Terje Gaustad har doktorgrad i strategisk ledelse og 20 års profesjonell bakgrunn fra den internasjonale filmbransjen, hvor han som produsent jobbet tett på manusforfattere og regissører med å identifisere og forme historier for gitte målgrupper. I denne utgaven av Lederens verktøykasse vil Terje Gaustad snakke om hvordan du bedre kan forstå historier, deres påvirkningskraft, og bruke storytelling på en strategisk måte.
Program
Kl. 08:30 - 09:00 Mingling med andre deltakere, kaffe/te og lett servering
Kl. 09:00 - 09:45 Hvordan storytelling brukes strategisk
Kl. 09.45 - 10:00 Spørsmål og svar
Meld deg på
TIL INFO
Se opptak av Lederens verktøykasse på BI sin webinarside og presentasjonen finner du via følgende link.
Terje Gaustad
Terje Gaustad er Assistant Professor ved Handelshøyskolen BI og Associate Dean for skolens bachelorprogram i Creative Industries Management. Hans forskning dekker både økonomiske og strategiske sider ved underholdningsbransjene samt strukturelle tilnærminger til historiefortelling. Terje har utviklet BIs lederutdanninger innen storytelling og produksjonsledelse, og han underviser også i kurs som kulturledelse og medieøkonomi.