-
Kalender

Employee-Generated Content (EGC)

Innhold skapt og delt av virksomhetens egne medarbeidere – kan være et slagkraftig kommunikasjonsvirkemiddel. Men for å lykkes kreves gode porsjoner tillit, mot og tålmodighet.

Onsdag
07
Februar
  • Starter:08.30, 7. februar 2024
  • Slutter:10.00, 7. februar 2024
  • Sted:BI - campus Oslo, A2 -Blue 1
  • Påmeldingsfrist:06.02.2024 00:00
Meld deg på

Ifølge det digitale plattformselskapet TINT er innhold skapt av egne ansatte åtte ganger mer engasjerende enn tradisjonelt produsert materiale. Medarbeidere har på mange områder sannsynligvis både mer troverdighet og bedre rekkevidde. Men hvis vi åpner opp mer – hvordan kan vi være sikre på at kommunikasjonen blir riktig?

Frokostseminaret vil belyse konseptet EGC, inkludert hva det innebærer og hvilke effekter det kan gi. Du vil i tillegg få møte en stor virksomhet som har tatt sjansen på å la medarbeidere være aktive digitale ambassadører.

Innledere:

Anette Vetland

Anette Vetland er leder for rekruttering og employer branding i Apotek 1. Hun har ledet arbeidet med å etablere en employer branding-strategi og et medarbeiderløfte til selskapets 4500 medarbeidere. Et av tiltakene i strategien er et ambassadørprogram, der 15 ambassadører fra hele landet og alle deler av selskapet får støtte og opplæring i innholdsproduksjon til egne og selskapets kanaler.

Silje Ensrud

Silje Ensrud er PR-ansvarlig i Apotek 1 og jobber som reportasjeleder for ambassadørprogrammet. Her følger hun opp ambassadørene, diskuterer ideer til innhold og sørger for jevnlige leveranser til kanalene.

Øystein Bonvik

Øystein Bonvik er rådgiver og høyskoleforeleser på BIs Executive Master of Management-program og underviser i fagene strategisk kommunikasjon og storytelling. Han har bistått Apotek 1 i arbeidet med å utvikle EGC-strategien som ligger til grunn for ambassadørprogrammet.