KommCase 2013

11. mars 2013

Linjeforeningen til PR- og markedskommunikasjon arrangerte 6 – 8. mars KommCase, en konkurranse for studentene ved PR- og kommunikasjonsledelse og Markedskommunikasjon.

Posten som oppdragsgiver leverte en aktuell problemstilling knyttet til utviklingen av post i butikk. Fem lag fikk 36 timer på å løse oppgaven. Vinnerne av konkurransen ble Martine Marie Kongerud (23), Morten Chrisander Olden Berg (22) og Lene Møll (22) fra PR-linjen. Gruppen valgte å bygge opp konseptet innenfra, gjennom å benytte butikkenes ansatte og superbrukere for å oppnå ekstern effekt.

KommCase, Kongerud, Møll og Olden Berg
Brakte Posten vinneridè: Martine Marie Kongerud, Morten Chrisander Olden Berg og Lene Møll

- Som gruppe valgte vi å fokusere mye på innhenting av informasjon. Omdømme bygges i stor grad i møte med selve bedriften, vi ønsket derfor å se på effekter før tiltak, forteller Kongerud.

Juryens ble blant annet imponert over oppgavens gode struktur og metodikk. Presentasjonen forsterket oppgaven og juryen fremhevet særlig måten gruppen valgte å benytte Postens historie på, gjennom historiefortelling. I juryens begrunnelse kommer det frem at gruppen har levert et solid arbeid ved oppgavens faglige tilnærming, konsept og løsningsforslag.

- Arrangementet ga oss nyttig erfaring med et interessant og dagsaktuelt case, det var høy konkurranse hvor man samtidig måtte jobbe intensivt for å levere innen fristen, sier Møll.

Blant samarbeidspartnerne var det representanter fra First House, Hammer og Hanborg, Nucleus, Trigger, Kommunikasjonsforeningen og Kampanje - og deltagerne fikk gitt næringslivet en smakebit på deres kunnskap og potensial.

Du kan også se alle nyheter her.