BI-student tildelt Alarga stipend

20. juni 2013

Siviløkonomstudent ved Handelshøyskolen BI i Oslo, Carmen Larissa Cornejo (22) fra Groruddalen ble nylig tildelt det prestisjetunge Alarga stipendet.

- Det er en glede å gratulere Carmen Larissa Cornejo med Alarga-stipendet. Hun er en flott representant for BI-studentene, og vi er stolte over at hun har valgt å bruke BI som sin læringspartner, sier Tom Colbjørnsen, rektor ved Handelshøyskolen BI.

Alarga er en kompetanseorganisasjon som har som mål å styrke konkurransekraften i norsk næringsliv gjennom å øke virksomheters interkulturelle kompetanse. For syvende år på rad deles Alarga stipendet ut til norske studenter med toppkarakterer og merkompetanse i form av kjennskap til flere kulturer og språk.

F.v.: Carmen Larissa Cornejo overrekkes stipendet av Jeanette Hauan Fladby, CEO, Pierre Robert Group.

Økt behov for interkulturell kompetanse

Alarga har i år fått inn 261 søknader, noe som tilsvarer 90,5 % vekst i antall søknader sammenlignet med i fjor. 32 søkere ble invitert til å ta del i Alargas Assessment Center. 16 av disse ble tatt med videre til vår endelige short list. 7 av disse er utvalgt som årets stipendiater.

- Våre partnerbedrifter opplever at medarbeidere med ulik språklig, religiøs, utdannelses- og kulturell bakgrunn er viktige byggeklosser for morgendagens virksomheter, sier Dilek Ayhan, daglig leder i Alarga.

Som stipendmottager vil Carmen Larissa Cornejo få 100 000 kr til masterstudier. Hun vil i tillegg bli tilknyttet partnerbedriften Orkla ASA. Der vil hun få mulighet til mentor, tilbud om sommerjobb og anledning for å skrive masteroppgave.

Aktiv student

Carmen Larissa Cornejo har allerede gjort seg bemerket på flere plan. Som student har hun vært IT-ansvarlig i konsulentselskapet StudConsult som er et profesjonelt aksjeselskap som drives av BI-studenter. Hun var også med i International Business Project 2012/2013 som kommunikasjonssjef. Det er et årlig samarbeidsprosjekt mellom studenter fra NHH, NTNU og BI der de reiser til et vekstland for å utforske markedsmuligheter for norske bedrifter. I år utforsket de Brasil. Prosjektet gjennomføres på oppdrag for Innovasjon Norge og ferdigproduktet er en rapport som er åpent tilgjengelig for alle interesserte.

 

Du kan også se alle nyheter her.