Digital satsing på Utdanningsmessen

10. januar 2014

Debatten om antall tilbydere av høyere utdanning har preget mediebildet de siste ukene. Blant mylderet på Utdanningsmessen i Lillestrøm skilte BI seg ut med sin nye digitale stand.

- Vi ønsker å komme i kontakt med elever i videregående skole og snakke med dem om utdanning og deres framtidsutsikter på en ny måte, sier Arne Wellberg, markedssjef ved Handelshøyskolen BI.

  • Arne Wellberg ble også intervjuet av NRK Østlandssendinger under Utdanningsmessen. Hør klippet her.

Wellberg er godt fornøyd med BIs nye digitale stand som han mener viser frem Handelshøyskolen BI som en digital campus.

-Vårt digitale system innebærer at vi til en hver tid kan omstille oss raskt med innhold og informasjon som appellerer til unge. Da må vi også møte dem i deres hverdag, sier Wellberg.

UtdanningsmesseMiljøbevisst utstiller

Rundt ti tusen potensielle studenter var innom messen i Lillestrøm. Wellberg trekker også frem positive miljøeffekter ved BIs digitale stand.

- For BI er en tydelig miljøprofil svært viktig. Investeringen i digital utvikling er også en investering i miljøet. Med dette behøver vi ikke lenger å kaste gammelt messemateriell, men i stedet fornye innholdet på skjermene år etter år etter behov.

Du kan også se alle nyheter her.