BI vant Sølvtagg for desember

22. januar 2016

"A Flying Start", BIs første internasjonale rekrutteringskampanje, vant pris for digital markedsføring.

Publisert 21. januar 2016

A flying start

Kampanjen som er utviklet i samarbeid med TRY/Apt har vært en brakende suksess. Filmen har blitt sett til sammen 1.7 millioner ganger på YouTube og Facebook, og 3000 har meldt seg på konkurransen.

I tillegg har besøkstallene på bi.edu økt kraftig, og søknadstallene har vokst 33 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Landingssiden aflyingstart.no har fått besøkende fra 158 forskjellige land, og den gjennomsnittlige brukeren ble på siden i to minutter.

Organisk interesse
Kampanjen var sponset i forskjellige kanaler, men det var den "organiske" interessen i kampanjen - i form av likes, shares, og kommentarer på filmen i sosiale medier - som dro i land de store tallene.

Det uvanlige konseptet har ikke vært helt ukontroversielt. Dagens Næringslivs redaktører dedikerte en lederplass til å si si mening om kampanjen, og markedssjef Arne Wellberg ble intervjuet av Dagsnytt 18.

Men uansett hva man syntes om A Flying Start, har videoen vært umulig å ignorere. Og tross debatten her til lands har kampanjen oppfylte formålet - nemlig å synliggjøre BI for potensielle studenter i utlandet.

Om Sølvtaggen
Sølvtaggen er en pris som deles ut en gang i måneden av INMA Interactive Marketing. Alle Sølvtaggen-vinnere er automatisk med i kåringen av Gulltaggen, som deles ut årlig.

Les mer om saken på Kreativt Forum.

Du kan også se alle nyheter her.