BI har i strategien for 2015-2018 satt som mål å øke effektivitet gjennom digitalisering. Det digitale skiftet på BI berører flere leveranseområder, blant annet bokhandel.
BI har kommet langt i arbeidet med å allokere ressurser fra fysisk distribusjon til å understøtte digital distribusjon og anvendelse av bl. a. undervisningsmateriell. Med bakgrunn i endret behov for leveransemodell ved våre studiesteder, ble avtalen med Akademika sagt opp 31.07.2017.
BI har valgt å trekke oppsigelsen da partene har blitt enige om vilkår som sikrer studentenes krav til likeverdig bokhandeltilbud uavhengig av leveransemodell.
Ny nettbokhandelløsning skal ferdigstilles med oppstart 1. august 2018.
BIs to studentforeninger SBIO og BIS er veldig fornøyd med at det at det legges til rette for en likeverdig bokhandlertjeneste på tvers av alle campus. Vi har også fått gjennomslag for at pensumlitteratur skal tilbys som enkelttitler til konkurransedyktige priser og med kvantumsrabatt, både på nett og i fysisk butikk, sier Emil Lundal, leder for Studentforeningen ved Handelshøyskolen BI i Oslo.
De ambisjonene og forventingene som BI har lagt til grunn i anskaffelsesprosessen har vært en pådriver for videreutvikling av våre leveransekonsepter sier daglig leder i Akademika Arnstein Bjørke.
Vi ønsker å bidra til at BI fortsatt skal være en ledende handelshøyskole i Europa gjennom å tilby gode digitale løsninger og fysiske bokhandeltjenester.
Gjennom et godt samarbeid med BI vil vi videreutvikle tilbudet ytterligere, i tråd med BIs ansatte og studentenes ønsker, behov og erfaringer.