Prorektor
Prorektorene skal i felleskap bidra til BIs strategiske utvikling og sikre effektivt samarbeid, fremme innovasjon og bidra til en organisasjonskultur preget av mangfold, inkludering og støttende ledelse.
Prorektorene skal i felleskap bidra til BIs strategiske utvikling og sikre effektivt samarbeid, fremme innovasjon og bidra til en organisasjonskultur preget av mangfold, inkludering og støttende ledelse.
De tre prorektorene tilsettes i åremål for perioden 2025-2026.

Hoholm er professor i innovasjon ved Handelshøyskolen BI og instituttleder ved skolens Institutt for Strategi og entreprenørskap. Han har vært ansatt ved BI siden 2003.
Som prorektor for fagressurser får Hoholm ansvar for å forvalte og forme et fagmiljø i verdensklasse. En viktig oppgave for Hoholm blir å utvikle en balansert sammensetning og fordeling av faglig ansatte, som gjenspeiler skolens strategiske prioriteringer. Hoholm får overordnet ansvar for BIs ni akademiske institutter og vil derfor samarbeide tett med BIs instituttledere.
Myrtveit er professor i bedriftsøkonomi ved Handelshøyskolen BI og tidligere instituttleder ved skolens Institutt for regnskap, revisjon og foretaksøkonomi. Hun ble først ansatt ved BI i 1987.
I rollen som prorektor for forskning og samfunnspåvirkning blir Myrtveit ansvarlig for å utvikle og styrke BIs forskning. I henhold til skolens nye strategi skal BI prioritere fremragende forskning som forbedrer forretningspraksis, løser samfunnsutfordringer og bidrar til den globale kunnskapsbasen. Utvikling av nye forskningssentre, samt økt fokus på eksternfinansiering og samfunnspåvirkning blir blant Myrtveits viktigste arbeidsoppgaver.
Samuelsen er professor i markedsføring og tidligere instituttleder ved skolens Institutt for markedsføring. Han har vært ansatt ved BI siden 2000.
Som prorektor for utdanning har Samuelsen ansvar for studentlæring, samt utvikling og styrking av skolens studieportefølje. Viktige strategiske mål for Samuelsen blir å styrke arbeidslivsrelevansen til BIs programmer og sikre at skolen utvikler fremragende undervisningsmetoder. Rollen inkluderer også et overordnet ansvar for studiekvalitet, akkrediteringer, rangeringer og internasjonale akademiske partnere.