-

Hva kan jeg bli?

Fulgte magefølelsen og fikk drømmejobben

Som digital konsulent i Bennett reklamebyrå skifter Thomas mellom mange ulike hatter i løpet av en dag. Reisen der har gjort han trygg, selvsikker og mester i sjonglering.

Thomas Berge Nilssen

Stilling: Digital konsulent

Arbeidsgiver: Bennet

Bachelor i markedsføringsledelse

Thomas fulgte magefølelsen og satset alt på intervjuet sitt hos Bennett, til tross for at han fikk et annet jobbtilbud få timer i forkant. Bennet valgte også å satse på Thomas, og de har gitt han læring, selvtillit og friheten til å velge sin egen vei.

 – Det er få arbeidsplasser der du får en slik frihet og får dyrke akkurat det du selv ønsker å jobbe med. Både kompetansemessig, men også ved å bygge opp en kundeportefølje du selv vil ha.

Svømte i land

Hos Bennett får du ansvar fra første dag. Da Thomas startet som trainee rett etter ferdig fullført bachelor i markedsføringsledelse startet en lærerik reise. I begynnelsen handlet det om å bygge opp nødvendig kompetanse, men det tok ikke lang tid før han ble kastet til sjøs for å se om han kunne svømme. Han fikk raskt mye ansvar, og det har gjort han trygg i rollen som digital konsulent for små lokale og store nasjonale kunder.

 – I starten var det litt skummelt å tiltre i rollen som rådgiver, og jeg følte meg noen ganger usikker. Nå kan jeg sitte med markedssjefene i store nasjonale kjeder og skravle i vei med anbefalinger. Jeg er en helt annen person i kundemøtene nå, både med tanke på kompetanse og selvtillit. Jeg har vokst i rollen og blitt trygg, og det er godt å føle at man kan stå inne for det man leverer. Det har nok vært den artigste reisen for meg. 

Balansekunst

Ingen dager er like hos Bennett, og Thomas trives med de varierte arbeidsdagene. Rollen hans skifter daglig fra å være rådgiver til prosjektleder og til digital markedsfører. Han er ofte med på hele løpet med kundene og får dermed god kjennskap til hva de har levert. 

 – Jeg kan lage en arbeidsplan kl 08.00 på morgenen, og innen 09.30 så er den snudd helt på hodet. Jobben kan være ganske stressende, og jeg må sjonglere mange ulike prosjekter. Men det er også det som er så spennende. Jeg får jobbe med så mange ulike folk, kunder og bransjer, og jeg lærer så mye. Det mest overraskende har vært å se hvor mye arbeid som faktisk ligger bak for eksempel en markedsføringskampanje! 

Hva kan jeg bli?

Markedsføringsledelse