-
Executive Short Courses

Strategiske analyser

I dette kurset tar vi for oss et overblikk over de tre delene i strategiutvikling, og fokuserer på den første delen - analysen.

Om kurset

Å velge en ny strategi for et selskap, må basere seg i en grundig analyse av nåsituasjonen. Alt for ofte preges strategidiskusjonene av synsing framfor fakta. I dette kurset ser vi nærmere på anerkjente metoder for strategisk analyse - både internt og eksternt - omverden, bransjer og konkurrenter. 

Hva lærer du?

  • Forklare begreper og reflektere over strategiske analysebegreper
  • Kunne gjennomføre en grunnleggende strategisk analyse av en virksomhet

Gjennomføring

Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, for eksempel video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.

Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.

Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.

Slik fungerer det

  1. Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
  2. Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.

Online, fleksibelt og kompakt

De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.

Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.

Foreleser

Bilde av Ann-Mari Albretsen

Ann-Mari Albertsen er tilknyttet Institutt for Strategi og Entreprenørskap. Hun har lang erfaring fra strategiarbeid og har jobbet med prosesser både for etablerte internasjonale konsern og oppstarts virksomheter.

Betaling

Pris per kurs er 6950,- Faktura vil du finne på studentportalen ved kursstart.

Timeplan og påmelding 

Datoer og påmelding kommer.

Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder. 

Praktisk informasjon