Strategiske analyser
I dette kurset tar vi for oss et overblikk over de tre delene i strategiutvikling, og fokuserer på den første delen - analysen.
- Norsk
- Deltid
- Pris: 6 950 kr
- Oslo
Dette kurset tilhører kursserien Strategi i praksis. Tilhørende kurs i serien Strategisk implementering og Strategiske valg og forretningsmodeller
Å velge en ny strategi for et selskap, må basere seg i en grundig analyse av nåsituasjonen. Alt for ofte preges strategidiskusjonene av synsing framfor fakta. I dette kurset ser vi nærmere på anerkjente metoder for strategisk analyse - både internt og eksternt - omverden, bransjer og konkurrenter.
HVA LÆRER DU?
- Forklare begreper og reflektere over strategiske analysebegreper
- Kunne gjennomføre en grunnleggende strategisk analyse av en virksomhet
GJENNOMFØRING
Hvert kurs har en varighet på totalt tre uker. All undervisning er digital, og felles for alle kurs er tre 3-timers nettforelesninger via Zoom på oppsatte tider. Det gjøres opptak fra nettsamlingene i de fleste kursene. I tillegg til nettsamlingene jobber du med fagstoff i ulike former via læringsplattformen Insendi. Innholdet kan variere fra kurs til kurs, for eksempel video, oppgaver, diskusjoner, selvtester med mer.
Alt du trenger for å gjennomføre kurset vil du finne på Insendi. Dersom du har planer om å gjennomføre alle tre kurs i en kursserie og formalisere med eksamen, vil du måtte regne med å kjøpe en bok eller to i tillegg.
Etter fullført kurs vil du motta et deltakerbevis i form av en digital badge. Denne kan du enkelt lagre og dele på LinkedIn eller dine sosiale nettverk.
SLIK FUNGERER DET
- Velg kurs: Hver kursserie består av tre kurs der hvert delkurs utgjør en separat enhet. Du kan melde deg på ett eller flere kurs innen samme serie eller på tvers av kurs-serier avhengig av hva du har behov for. Kursene kan tas i den rekkefølgen du ønsker.
- Mulighet for eksamen: Dersom du har meldt deg på tre kurs fra samme kursserie, samt oppfyller opptakskravene for å ta eksamen på BI, kan du avlegge en eksamen innen den kursserien. Les mer om eksamen her.
ONLINE, FLEKSIBELT OG KOMPAKT
De korte kursene gjennomføres 100% online. Det blir diskusjon, interaksjon og læring - bare i et kompakt format.
Hvert kurs gjennomføres på tre uker, med en digital tre-timers samling per uke. I tillegg jobber du med stoff og aktiviteter på læringsplattformen.
Alle kurs som tilbys er valgt ut med spesiell relevans for bedrifter og organisasjoner i 2022.
FORELESER
Tarjei Alvær Heggernes er førstelektor på Institutt for strategi og entreprenørskap ved Handelshøyskolen BI - campus Bergen.
Betaling
Pris per kurs er 6950,- Faktura vil du finne på studentportalen ved kursstart.
TIMEPLAN og påmelding HØST 2023
Datoer kommer
Kurset er del av vår nyutviklede serie med korte, nettbaserte kurs for deg som ønsker å holde deg oppdatert på relevante og fremtidsrettede fagområder.
Praktisk informasjon
- Norsk
- Deltid
- Pris: 6 950 kr
- Oslo
-
Oslo
Høst 2022
- 1. samling: 22 august
- 2. samling: 29 august
- 3. samling: 05 september