Sosiale medier og nettverk
Sosiale medier har blitt en integrert og naturlig del av hverdagen vår. Dette kurset gir deg kunnskapen til å planlegge, måle og bruke ulike plattformer effektivt og målrettet for å oppnå ønsket effekt.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 14 325 kr
- Stavanger, Nettstudier
- Se timeplan
Hvorfor Sosiale medier og nettverk?
Facebook, Youtube, Twitter og Instagram. Mediemarkedet og kommunikasjonsmarkedet er i stor endring. Sosiale nettverk har skapt nye møteplasser og muligheter for å dele informasjon, kunnskap og erfaringer i et omfang vi aldri tidligere har sett. Dette byr på muligheter og utfordringer for alle som har et bevisst forhold til eget omdømme- og kommunikasjonsarbeid. Det er derfor viktig å forstå hvilke nye krav som stilles for å kommunisere effektivt og troverdig med dem man ønsker å nå.
Sosiale medier blir stadig spådd en viktigere rolle i demokratiet og kurset vil derfor gi deg viktig innsikt i hvordan du kan skape nye arenaer for kundekontakt, samfunnsdebatt og meningsutveksling gjennom sosiale medier.
Emneoversikt
- Datasamfunnet og sosiale mediers rolle i virksomheters forretningsdrift
- Hvilken rolle sosiale medier har i samfunnet
- Sosiale medieplattformer, fellestrekk, særtrekk og egenskaper
- Sosiale medier i markedskommunikasjonsmiksen
- Innholdsmarkedsføring og innholdsproduksjon
- Sosiale medier i næringslivet; etiske og juridiske dilemmaer
"Fagene på BI er høyaktuelle for dagens arbeidsliv, og de har overgått alle forventninger. Kurset ga meg en bedre forståelse av hvordan sosiale medier og nettverk fungerer, hva algoritmene plukker opp og hvordan jeg kan promotere min egen virksomhet på best mulig måte."
Praktisk informasjon
-
Dette høyskolekurset er på 7,5 studiepoeng. Kurset inngår i vår valgkursportefølje. Ta kontakt for mer informasjon om hvilke grader dette kan inngå i.
Nettstudier: Kurset gjennomføres som en kombinasjon av webinarer, temabaserte videoer og andre relevante læringsaktiviteter. Vi anbefaler å forberede deg til webinarer for best mulig faglig utbytte (min 60-90 minutter). Total arbeidsmengde for et kurs à 7,5 studiepoeng er ca 200 timer.
De fleste kurs gjennomfører webinarer ukentlig eller annenhver uke, med 1 - 2 timer per webinar. Webinarer gjennomføres normalt i tidsrommet kl. 17.00 - 21.00 på ukedagene mandag til torsdag.
Vær oppmerksom på at tidspunkter og hyppighet kan variere fra kurs til kurs.
-
Generell studiekompetanse gir deg opptak til dette kurset.
-
Det stilles ingen krav til forkunnskaper ut over opptakskravene.
-
Kurset avsluttes med en én ukes fagoppgave som løses individuelt eller i grupper på inntil tre studenter.
-
Undervisningsspråket er på norsk. Engelskspråkelige gjesteforelesere kan forekomme.
Pensumlitteratur på engelsk forekommer.
-
Pensumliste er tilgjengelig for søkere som er tatt opp på programmet inne på studentportalen. Brukernavn og passord til studentportalen får du tilsendt i forkant av studiestart.
-
Studieavgiften faktureres normalt i begynnelsen av hvert semester og gjelder for det aktuelle semesteret.
Faktura vil du finne under Min faktura inne på studentportalen etter kursstart.
-
- Cecilie Staude, høyskolelektor ved institutt for markedsføring.
Praktisk informasjon
Nettstudier: høst 2024
Studiestart nettstudier: mandag 19. august.
Alle kurs har individuelle webinartidspunkter gjennom hele semesteret.
- Norsk
- Deltid
- Studiepoeng: 7,5
- Pris: 14 325 kr
- Stavanger, Nettstudier