Norsk Bærekraftbarometer 2021
- Starter:11:00, 26. mai 2021
- Slutter:12:00, 26. mai 2021
- Sted:Digitalt
- Kontakt:Pål Rasmus Silseth (pal.r.silseth@bi.no)
Forskningsprosjektet Norsk Bærekraftbarometer ved Handelshøyskolen BI har igjen målt hvor bærekraftige norske virksomheter er sett fra kundenes ståsted. Bli med på webinar 26. mai når resultatene presenteres!
Hvilke bedrifter mener kunder er mest (og minst) bærekraftige? Hvordan har ett år med pandemi og digital omstilling påvirket nordmenns oppfatning av selskapers bærekraft?
I over 20 år har forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Med et økt fokus på bærekraft er det naturlig at vi nå søker mer innsikt i hvordan kundens opplevelser av bedrifters bærekraft kan påvirke konkurransesituasjonen blant norske virksomheter. I fjor lanserte derfor Handelshøyskolen BI, i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat, for første gang resultatene av Norsk Bærekraftbarometer.
– Årets resultater viser store forskjeller mellom ulike bransjer og bedrifter. Det er også svært interessant å se hvordan pandemien har påvirket flere av fjorårets resultater, røper Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Bærekraftbarometer ved Handelshøyskolen BI.
PS! Arrangementet er nå stengt for påmelding. Rakk du ikke å melde deg på? Fortvil ikke - sendingen kan også følges direkte via BIs Facebook-side her.
PROGRAM
- Årets resultater og viktigste markedstrender v/Pål Silseth, høyskolelektor og prosjektleder Norsk Bærekraftbarometer
- Hvordan forvandle bærekraft til lønnsomhet? v/ forskningsprofessor Anders Gustafsson, BI
- Markedsføringens rolle i det grønne skiftet v/ høyskolelektor Cecilie Staude, BI
- Hva forbrukerne tenker når du snakker om bærekraft v/førsteamanuensis Tarje Gaustad, BI
Seminaret foregår digitalt. Alle påmeldte vil motta en link for pålogging i en e-post, dagen før arrangementet.
Velkommen!
Dette arrangementet er miljøsertifisert ihh. til Miljøfyrtårns krav for Grønn Konferanse. Mer informasjon finnes her.