Kunnskapsfrokost: Delingstjenester
Interessen for og utbredelsen av delingstjenester har økt de siste ti årene. Det er trendy, sosialt og økonomisk. Denne forretningsmodellen høres ut som noe idealistisk, framtidsrettet og non-profit-aktig, men målet er at noen skal tjene penger. I mange bransjer utvikles nye, innovative løsninger som benytter delingsøkonomiens prinsipper, og som samtidig utfordrer etablerte aktører. De sterkeste driverne for spredning av delingstjenester er i rangert rekkefølge: tillit, nytteverdi, personlige delemotiver, kjennskap, forventning og lokal identitet.
Nina Marianne Iversen er ansatt ved Campus Bergen og er Professor i Markedsføring ved Institutt for markedsføring. Hun presenterer her nyere forskning som er gjort innenfor området.
Program
Frokost og registrering kl 08.00-08.30
Forelesning fra kl. 08.30-10.00
Handelshøyskolen BI - campus Bergen
Adresse: Kong Christian Frederiks plass 5, 5006 Bergen
Praktisk info
- Tid:onsdag 18. september 2019 08.00 - 10.00
- Sted:BI - campus Bergen
- Kontakt:Marianne Farsund (marianne.g.farsund@bi.no)
Påmeldingen er stengt.