-
Kalender

Norsk Bærekraftbarometer 2020

For første gang har BI målt hvor bærekraftige norske bedrifter er fra kundenes ståsted. Bli med på webinar når resultatene presenteres!

Onsdag
03
Juni
  • Starter:10.00, 3. juni 2020
  • Slutter:11.00, 3. juni 2020
  • Sted:Zoom
  • Kontakt:Pål Rasmus Silseth (pal.r.silseth@bi.no)
Meld deg på

Hvilke bedrifter er mest (og minst) bærekraftige? For første gang har BI målt hvor bærekraftige norske bedrifter er fra kundenes ståsted. Bli med på webinar 3. juni når resultatene presenteres!

Miljø- og klimaendringer har virkelig satt bærekraft på dagsordenen for myndigheter, bedrifter og befolkningen generelt. Et så stort fokus får konsekvenser for politikk, virksomheters strategier og forbrukeradferd.

I over 20 år har forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Vi har alltid hatt fokus på å forstå hvorfor forbrukere gjør som de gjør og hvordan bedrifter bør tilpasse seg kunders ønsker og behov for å bli mest mulig kundeorientert. Med et økt fokus på bærekraft er det er derfor naturlig at vi nå søker mer innsikt i hvordan kundens opplevelser av bedrifters bærekraft kan påvirke konkurransesituasjonen blant norske bedrifter.

I 2020 har Handelshøyskolen BI, i samarbeid med Barcode Intelligence og Norstat Norge, for første gang målt hvor bærekraftige norske bedrifter er sett fra kundenes ståsted. Resultatene viser store forskjeller mellom ulike bransjer og mellom bedrifter i samme bransje.

Onsdag 3. juni inviterer vi deg til å bli med når vi offentliggjør de viktigste resultatene fra undersøkelsen Norsk Bærekraftbarometer 2020 i et direktesendt seminar.

Vi loser deg gjennom de viktigste resultatene, og avslører hvem som er undersøkelsens største vinnere og tapere. Det blir også faglige innlegg fra noen av våre engasjerte kolleger, med fokus på bærekraft og markedstrender. 

 

Meld deg på

 

Program

  • Hvilke bedrifter og bransjer kommer best ut – og hvilke har klare forbedringspotensial?
  • Hvordan påvirker bærekraft områder som kundetilfredshet, lojalitet (adferd), omdømme og affektiv tilknytning (holdning)?
  • Hvilke grep bør bedriftene ta for å få større effekt av sine bærekraftstiltak?
  • Er det slik at forbrukerne endrer sin adferd i en mer bærekraftig retning? Og hvilke konsekvenser kan det i så fall føre til for bedriftene?

Webinaret vil foregå på Zoom. Du vil motta en link for pålogging i en e-post noen dager før webinaret.

Velkommen!

Batcode intelligence sin logo
BI sin logo
Norstat logo