-
Kalender

Muligheter og barrierer for gründere i en digital tid

Webinar

Onsdag
27
Mai
  • Starter:09:00, 27. mai 2020
  • Slutter:09:45, 27. mai 2020
  • Sted:Zoom
  • Kontakt:Linn Dybdahl (linn.dybdahl@bi.no)
Meld deg på

Digitalisering åpner enorme muligheter. Mange kan bli en digital gründer, selv om de har ulike mål, motiver og tilgjengelige ressurser. Hva skal til for at disse digitale gründerne lykkes?

Pandemien sies å ha fremmet vår digitale kompetanse med 10 år, med ett var vi alle digitale! Vi står ennå ved foten av mulighetsrommet den digitale økonomien åpner for. Samtidig må vi være bevisste på andre barrierer som utfordrer hvordan vi tenker rundt gründerprosessen.

Fokuset i dette webinaret er den digitale gründeren. Hva gjør de, og hva trenger vi å lære om det å være en digital gründer? Hvordan har dessuten pandemien og lock-down påvirket deres entreprenørielle reise og hvilke råd har de til andre?

Heidi Wiig vil ha med seg to gründere:

  • Anniken Fjelberg – er serie-gründer og driver et gründerhus som heter 657 Oslo hvor hun er mentor for startups. Hun er også en tidligfase investor og jobber tett med både næringsliv og virkemiddelapparatet. 
  • Pål T. Næss er medgründer og SVP Growth Projects i Gelato, et av Norges mest spennende vekstbedrifter. Som AirBnB for trykkindustrien endrer de en av verdens største næringer, og gjør den mer bærekraftig. 

Program

08.30 - 09.00 Kaffekos for deltakerne i sine respektive hjemmekontorer

09.00 - 09.30 Muligheter og barrierer for gründere i en digital tid

09.30 - 09.45 Spørsmål og svar.

 

Meld deg på

Heidi Wiig

Heidi Wiig

Heidi Wiig er professor i Innovasjon og entreprenørskap på Handelshøyskolen BI, Institutt for Strategi og entreprenørskap. For tiden er hun også Associate Dean for BI sine aktiviteter i Kina. Hun forsker på hvordan ulike faktorer som kunnskap, sektorer og geografi påvirker og former innovasjon. Det siste året har hun intervjuet kvinnelige digitale entreprenører i Shanghai der den digitale økonomien har kommet langt. Wiig ønsker å forstå hvordan det digitale endrer innovasjon- og entreprenørskapsprosesser og implikasjonene av dette.