Ansatt før fullførte studier
BI-studenten Henrik Norem (21) starter som tekstforfatter i HvabeHager i april. Ved siden av jobben som befinner seg i Trondheim, skal han fullføre bachelorgraden i PR og markedskommunikasjon ved BI - campus Bergen.
- HvabeHager er et byrå med dyktige ansatte og spennende vekstambisjoner, i riktig nisje til riktig tid. En slik mulighet kan jeg ikke la gå fra meg, sier Norem.
- Markedskommunikasjon er svært relevant
Vi ser etter folk som evner å jobbe selvstendig og ta initiativ. Man bør også være allsidig og kjapp til å sette seg inn i nye ting, sier Hager om ansettelsen av BI-studenten.
- Henrik utmerket seg først med en svært god søknad, både med tekst og design. At Henrik har så gode resultater fra både VGS og studier viser at han er en flink fyr som ikke er redd for å jobbe hardt. Jeg synes dessuten det var spennende at han har den utdannelsen han har, da vi andre har bakgrunn fra journalistikk, språkvitenskap og pedagogikk. Markedskommunikasjon er jo svært relevant for det vi holder på med. Henrik har viktig kommunikasjonsstrategisk kompetanse, noe som tilfører en ekstra dimensjon i teamet vårt. Vi er glade for å få ham med på laget.
Mot og initiativ i studietiden settes pris på i næringslivet
I studietiden har Henrik vært med å starte et eget selskap, Kommunikasjonshuset O, der han og flere medstudenter løser kommunikasjonsutfordringer for lokale bedrifter. Henrik er også engasjert i studentforeningens kommunikasjonsutvalg, hvor han er leder for medieavdelingen.
- At han har vært med å starte og drive et kommunikasjonshus viser mot og initiativ, noe jeg setter pris på. Erfaring er viktig for oss, og det har han, på tross av at han er såpass ung, sier Camilla Hager.
5 kjappe med Henrik
1. Hva er det viktigste du har med deg fra tiden på BI?
- Man lærer om alt innenfor næringslivet, og det gir en bredde i forståelsen vår når vi kommer ut i arbeidslivet. Alt henger sammen, og at jeg kan utnytte det gir meg en styrke som tekstforfatter i HvabeHager.
2. Hva er det beste med BI?
- Folkene. Du treffer mange forskjellige mennesker, og alle er åpne og sosiale. Det er mye snakk om nettverk, men vel så viktig er det at du skaffer venner. I tillegg har BI en nærhet til næringslivet som er utrolig viktig.
3. Hva er typisk BI for deg?
Typisk BI er positive holdninger, en «can do attitude». Folk på BI er engasjerte, og jeg merket hvor godt det smittet over på meg selv da jeg begynte.
4. Hvorfor tror du de valgte deg fremfor de andre søkerne?
- Jeg tror jeg har vist stort engasjement i løpet av studietiden, med lederverv i Kommunikasjonsutvalget og oppstarten av Kommunikasjonshuset O.
5. Har du noen tips til andre studenter?
- Ikke gro fast inne på lesesalen. Utfordre deg selv, snakk med andre studenter, delta på arrangementer, og ta et verv. Det er det som er den viktige læringen. BI er så mye mer enn bare det faglige – benytt deg av det!