-

App-gründer på campus Bergen

12. november 2018

Denne uken lanseres appen “Tjommi”. I spissen for prosjektet står BI-studenten Henrik Johannessen.

Henrik går 3. året på økonomi og administrasjon ved campus Bergen.

Vi møter han på kontoret sitt i “Finance Innovation” på Media City Bergen. Han forklarer “Tjommi er en app som automatiserer innhentingen av prisløfter.”

Bilde av Henrik Johannessen

Om prisløfter: Et prisløfte er en garanti om at produktet du kjøper skal være billigst på markedet. Hvis du kan dokumentere at samme produkt selges billigere et annet sted, eller at prisen har gått ned, har du krav på mellomlegget tilbake.

“Etter du har scannet kvitteringen på produktet i appen skjer dette automatisk. Hvis en konkurrent av stedet du kjøpte en vare med prisløfte setter ned prisen, får du varsel i appen og Tjommi henter pengene tilbake til deg.”
Designskisser av Tjommi, 3 mobil skjermbilder som viser innlogging

Videre forteller gründeren fra Haugesund om business-modellen “Når du takker ja til å få penger tilbake får appen 15% av differansen i finnerlønn.”

 

Appens grafiske utseende og markedsføring er laget av Helply Media. Blant de som jobber tettest med Tjommi er Oskar Nyland, som har bachelorgrad i markedsføringsledelse fra BI.

“Det er kjempespennende å jobbe med Tjommi og med Henrik. En så genial idé som Tjommi, ledet av en mann med så god gjennomføringsevne og visjon som Henrik har alle forutsetninger for å ta av!”

Designskisser av Tjommi app, 3 mobil skjermbilder

Også med seg på laget har Johannessen skaffet utviklere fra Capgemeni og Apillity.

Etter spørsmål om motstand fra bransjen smiler Johannessen bredt. “Vi er spente på å se responsen fra de store bedriftene der ute. Mange av dem har blitt vant til at de kan love bort prisløfter, som sjelden til aldri blir benyttet. Det er for lukrativt!”

“Lykke til med eksamensperioden til alle studenter, og last ned Tjommi før julehandelen!” sier han før han reiser seg for å gå i forelesning.

 

;
Du kan også se alle nyheter her.