Stort læringspotensial med ny teknologi

14. november 2018

Hologramforelesninger, VR-briller, apper og læringsanalyse skal bidra til å endre undervisningen ved en rekke handelshøyskoler, skriver Finansavisen i en artikkel onsdag.

- De nye teknologiene kommer til å forandre det meste vi holder på med, sier rektor Inge Jan Henjesand til Finansavisen.

Nylig var BI vertskap for nettverket Edtech med 65 deltakere fra blant annet Imperial, Bocconi, Cambridge, Chicago Booth, CBS, EDHEC, ESMT,  IE, London Business School, Singapore Management University og University of Stirling.

Nettverket er en arena for handelshøyskoler som anerkjenner hvordan dagens digitale virkelighet krever nytenkning rundt hva høyere utdanning er, samt hvilken praksis, ferdigheter og teknologi som behøves i fremtiden. 

Inge jan Henjesand 1

Digital allianse


Tidligere denne måneden inngikk BI sammen med fem andre ledende handelshøyskoler en allianse for å møte etterspørselen etter nye og fleksible læringsformer.  

- Dette skal gjøre oss enda mer relevante og attraktive som kompetanseleverandør både nasjonalt og internasjonalt, poengterer Henjesand til avisen.FOME meta

Det er teknologiselskapet Insendi som står bak utviklingen av en ny plattform som er laget slik at de ulike medlemsskolene kan skreddersy studietilbud tilpasset sin egen kursportefølje og spesialkompetanse.

Et av hovedmålene er å kunne tilby digital undervisning som et fullgodt alternativ til tradisjonell klasseromsundervisning, og møte den økte etterspørselen etter mer fleksible undervisningsalternativer på tvers av landegrenser. Læringsplattformen vil ta i bruk ny teknologi med funksjoner med fokus på større grad av aktivitet og interaksjon for å styrke læringsutbytte.

(Faksimile nedenfor fra Finansavisen onsdag 14.11)

Faksimile FA onsdag 14.11

Du kan også se alle nyheter her.