De går begge tredjeåret på Handelshøyskolen BI i Oslo. Karoline tar en bachelorgrad i «Markedsføringsledelse» og Joachim studerer «Digital kommunikasjon og markedsføring».
Karoline har internship i SoMe-teamet i TV 2 Nyheter, mens Joachim er i TV 2 Sportens SoMe-team. Her er et innblikk i deres arbeidshverdag:
Hei!
Vi er Karoline og Joachim! Denne høsten har vi internship i TV 2. Et internship gir oss en mer kreativ skolehverdag, og ikke minst gir det verdifull arbeidserfaring. Internship er nemlig en gylden mulighet til å lære faget i praksis. Gjennom å jobbe med oppgaver og problemstillinger i TV 2 – som også er knyttet til studiene våre.
Vi gleder oss til å fortelle mer om hvordan vi har hatt det denne høsten!
Vi søkte på internship i TV 2 fordi vi ønsker å jobbe med noe kreativt i fremtiden. Karoline ønsker å kombinere det kreative og det teoretiske fra markedsføring i en fremtidig jobb. Joachim på sin side har tidligere drevet med filmredigering og innholdsproduksjon, og ønsker å bygge videre på denne kunnskapen. Dermed passet et internship, som hovedsakelig innebærer produksjon av innhold til sosiale medier og analyse, godt for oss. Da muligheten i TV 2 dukket opp, nølte ingen av oss med å sende inn en søknad!
Vi jobber to dager i uka, og da sitter vi på TV2 sitt kontor i Bjørvika. Der jobber vi tett med hvert vårt team, Sport og Nyheter, for å lage innhold til Instagram og Facebook. I tillegg til analyser som ser på hvordan TV 2 kan forbedre sitt arbeid med sosiale medier. I løpet av internship-perioden skriver vi også hver vår semesteroppgave. Oppgaven skal dekke et tema både vi og TV2 syns er interessant. Målet er at vi skal utvikle oss faglig, og at bedriften får noen nye perspektiver utenfra. I oppgaven ser Karoline på hvordan TV2 Nyheter kan øke engasjementet for de under 25 i sosiale medier. Joachim skriver om hvordan man kan skape et «merkesamfunn» mellom TV 2 og følgerne på sosiale medier.